Titkolja a kormány, hogy miért csúszik a trieszti kikötőépítés

Reggel 4 hírlevél
Amit 2021-ben tudni kell, minden reggel.

Július elején jelentette be Szijjártó Péter, hogy Magyarország egy 300 méter hosszú partszakasszal rendelkező 32 hektáros területet vásárolt Trieszt kikötőjében 31 millió euróért, 60 éves koncessziós szerződés keretében. A miniszter az Origónak adott július 26-i interjújában kijelentette, hogy 

"a trieszti kikötőről már megkötötték az adásvételi szerződést, amely ősszel lép életbe, és ekkor kötnek majd egy megállapodást is, amelyben rögzítik, hogy a kikötőben 2016-ban indult fejlesztésekhez hogyan kapcsolódik a magyar terület. Később pedig létrejön egy magyar vállalat is, amely felügyeli a magyar állam 100 millió forintos fejlesztését."

De azóta sem történt semmi előrelépés: nem írták alá a megállapodást, és a magyar projektcég sem alakult meg. Hogy mi a csúszás oka, miért nem sikerül megegyezni, nem árulja el a kormány. Az LMP képviselője, Keresztes László Lóránt is hiába érdeklődött, a külügyminisztérium tájékoztatásért felelős államtitkára, Menczer Tamás mindössze annyit válaszolt neki, hogy

"a szerződésbe belefoglaltuk a magyar állam érdekeit, és a magyar költségvetési forrásokat védő garanciákat, melyek érvényesítése folyamatban van. A tranzakció zárása tekintetében a magyar állam hozza meg a döntést arról, hogy mikor tekinti elfogadhatónak az említett feltételek teljesülését."