A Magyar Nemzet törölte azokat a cikkeket, amikben védte magát egy nő meddővé tételével megvádolt borsodi orvos

Egyre nehezebb lesz eligazodni annak a nőnek az ügyében, akin állítása szerint a miskolci kórházban olyan műtétet hajtottak végre, ami miatt természetesen úton már nem eshet teherbe, de erről nem kapott tájékoztatást. 

A sztoriját a 168 Óra írta meg, állításuk szerint olyan orvosi papírok alapján, amit a nő adott át nekik, engedélyezve azok felhasználását. Röviden: a korábban ötször is elvetélt nő hatodszor is teherbe esett, hasi fájdalmai miatt felkereste a kórházat, ahol az orvosigazgató méhen kívüli terhességet diagnosztizált nála, ezért műtétet javasolt. A cikk szerint az operáció során az egyik petevezetékét eltávolították, a másikat pedig csonkolták egy ciszta miatt. A nő szerint ő nem kapott tájékoztatást arról, hogy ezek után természetes úton nem eshet teherbe, csak egy 3 évvel későbbi feljelentés alapján értesült róla. Az eredeti 168 Órás cikkben az is felvetődött, hogy az orvosigazgató a nő esetével kapcsolatban rasszista megjegyzést tett.

Az orvosigazgató a Magyar Nemzetben válaszolt, tagadva a rasszizmus vádját, és hogy a nő a műtét következtében meddő lett, valamint részletesen kitért a körülményekre is. Csakhogy ezzel a nő szerint orvosi titkot sértett, mert ő nem adott felhatalmazást sem a kórháznak, sem az orvosnak, hogy a személyes adatait nyilvánosságra hozza. Hogy erre szükség lett volna, azt egyébként a kórház vezetője, Révész János főigazgató is elismerte azzal, hogy a témában kiadott közleményükben jelzik: „a kórház vezetése megkereséssel fordul a sajtónak nyilatkozatot adó beteghez, oldja fel a vonatkozó titoktartási kötelmeket és tegye lehetővé kórtörténetének feltárását”. Ezt az engedélyt a nő nem adta meg a kórháznak és a róla nyilatkozó orvosigazgatónak sem.

Ezek után fordult a nő a Magyar Nemzethez, hogy vegyék le az orvosigazgatóval készült cikket, mert az személyiségi jogokat sért. A Magyar Nemzet eleget tett a kérésnek. Ezzel viszont egy nagyon különös helyzet állt elő. Mert közben a 168 Óráról is eltűnt az eredeti cikk, amire reagált a Magyar Nemzetben az orvos. A 168 Óra főszerkesztője, Rózsa Péter ugyanis levetette a cikket, és kirúgta az azt megjelentő online szerkesztőt is. 

A 168 Óra cikkének hűlt helye

A Magyar Nemzet pedig azt a cikket is törölte, ami arról szól, hogy a 168 Óra törölte a cikket.

Az igazság nem a cikkek alapján fog eldőlni, az ügyben ugyanis rendőrségi nyomozás folyik annak megállapítására, hogy valóban meddő lett az operáció miatt a nő, és erről kapott-e megfelelő tájékoztatást.