Ferencváros nagymenőjének lezuhant magánrepülője is részt vett a IX. kerületi sürgősségi betegellátásban címmel írtunk kedden cikket, ami arról szólt, hogy az elmúlt évek ferencvárosi panamáinak egyik főszereplője, Rudits Tibor szerződést kötött a kerületi szakrendelővel. A megállapodás alapján a vállalkozó két terepjárója és Bulldog 100 SK-61 típusú brit kétüléses kiképző repülőgépe 2017. december 11-től beszáll a sürgősségi betegellátásba. Ezért semmilyen ellenszolgáltatást nem kér. Viszont a megállapodás ideje alatt a vállalkozó szolgáltatásait a rendelő egyszer sem vette igénybe.
Az egész ügy egyre rejtélyesebb, ugyanis a megállapodás számos kérdést felvet:
Mivel a kéményes cégének autóit évek óta rendszeresen látni kék villogóval mozogni a kerületben, rákérdeztünk a BRFK-nál, hogy milyen tevékenység alapján kapott engedélyt a megkülönböztető jelzések használatára. A rendőrség azt írtja, hogy a két szerződésben szereplő terepjáró közül az egyiknek már a megállapodás előtt lejárt a villogóra vonatkozó engedélye, a másiknak soha nem is volt, a repülőről pedig nincs is információjuk. A rendőrség azt írta lapunknak, hogy vizsgálatot indít az ügyben.
Tehát Ferencváros olyan járműveket vont be a betegállátásba, amiknek nem volt érvényes engedélyük villogó használatára, ennek ellenére a villogót kihelyezték, viszont a betegellátásban a valóságban nem vettek részt.
A kéményesről azt kell tudni, hogy ő Bácskai János ex-polgármester jó barátja, évek óta egy csapatban vitorlásoznak. A vállalkozó neve szinte az összes fontosabb zűrös kerületi bizniszben felbukkant, legyen szó önkormányzati lakásokkal való seftelésről, mélyen alul árazott vendéglátóhelyekről, gyanús kéményfelújításról, diszkövezésről, kátyúzásról vagy éppen a parkolásról.
A legfrissebb ügy titokzatos epizódja, hogy, Rudits Tibor repülője 2018. január 8-án 11:51 perckor, tehát 28 nappal a szerződéskötést követően, a Fejér megyei Zichyújfalutól 3,6 kilométerre a szántóföldbe csapódott.
A pilóta, aki nem Rudits Tibor volt, meghalt, a gép pedig megsemmisült. A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálata arra jutott, hogy a rossz látási viszonyokkal a gép vezetője nem tudott megbirkózni, elvesztette az uralmát a gép felett. A vizsgálat záró jelentéséből kiderül, hogy a balesetet szenvedett légijárműre kötött felelősség- és baleset-biztosítás 2018. január 10- én – a lezuhanás után két nappal lejárt. A tragédiától függetlenül a rendelővel kötött szerződésen nem módosítottak. A repülő papíron továbbra is részt vett a szakszolgálat munkájában.
Miért ilyen fontos Rudits Tibornak, hogy a járművein kék villogók legyenek?
A BRFK leveléből kiderül, hogy a kéményes korábban, 2013-tól jogosultságot szerzett villogók használatára, de mivel szabálytalanul használta azokat, nem hosszabbították meg az engedélyét. Rudits Tibornak ettől független nagy szüksége volt a megkülönböztető jelzésekre, ezért szerződést kötött a ferencvárosi szakszolgálattal, hogy papírja legyen róla, ő bizony életmentő.
A vállalkozóról két dolgot biztosan tudunk, gyakran parkol szabálytalanul, fontos embereknek szállított ez-azt, és nem szerette, ha közben zavarják. A háta mögött csak zacskós embernek szólították.
Emlékezetes, hogy nekünk is sikerült rögzítenünk, ahogy a vállalkozó Varga József, a Fidesz egykori kerületi erős emberéhez pár nejlonzacskóval beugrik, majd visszaül a polgármesteri hivatal előtt szabálytalanul parkoló mentősnek matricázott gépjárművébe. Rákérdeztünk ,hogy mit szállított a szatyrokban, érdemes megnézni a felvételt:
A Tisztiorvosi szolgálatnak eddig három levelet írtunk. Arra voltunk kíváncsiak, hogy Rudits Tibor és járművei kaptak-e engedélyt a betegellátásban való részvételre. Eddig egyik levelünkre sem kaptunk választ.
Frissítés:
Befutott a Népegészségügyi Központ válasza:
„Köszönjük a megkeresést, amelyre a Nemzeti Népegészségügyi Központ az alábbi tájékoztatást adja. Az egészségügyi szolgáltatók működési engedélyének nyilvántartása szerint a Via Alla Felicita egészségügyi szolgáltató részére rendezvény egészségügyi biztosítására szóló működési engedély került kiadásra (utolsó engedély száma: 1236 /2017).”
Továbbra sincs magyarázat arra, hogy Rudits Tibor repülője és terepjárói milyen jogon vettek részt egy fővárosi kerület egészségügyi ellátásában és miért járhatták a kerületet éveken keresztül mentőautónak látszó gépjárművekkel.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.