Az új BKK-vezér szerint akár kerékpáros híd is lehet a Lánchídból

Budapest
2020 február 24., 05:17

Hosszú interjút adott a HVG-nek a BKK új vezérigazgatója, három fontos témát szemlézünk. 

Lánchíd

A legjobb az a forgatókönyv lenne, ha "a Lánchíd, az alatta futó villamosvasúti alagút és a Váralagút felújítása egyszerre indulna, és ezzel párhuzamosan elkezdődne a hídfőterek felújításának a tervezése," mondta Varga Ivett. Viszont erre egyre kisebb az esély a jelentős költségek miatt. "A minimálverzió az, hogy csak a hidat újítják fel, de akkor is rövid időn belül szükség lenne a villamosalagút rekonstrukciójára," tette hozzá. Kijelentette:

"a BKK részéről ez az egyik legsürgetőbb projekt, mert lezárni ugyan egyelőre nem kell a hidat, de azon el lehet gondolkozni, hogy bevezessünk-e további korlátozásokat, hogy ne romoljon az állapota."

Varga úgy látja, hogy klasszikus gyalogoshídnak nem lenne alkamas a Lánchíd, mert "egy átlagos magasságú ember az útpályáról a láncok magassága miatt nem lát rá jól a Dunára." Az viszont már reális terv lehet, hogy kerékpáros és közösségi közlekedésre használnánk csak, de a "városvezetés erről is a lakossággal szeretne egyeztetni."

Kötöttpályás fejlesztések

"A Műegyetem előtti rakparti villamossal azonnal el tudnánk indulni, gyakorlatilag rendelkezésünkre áll a közbeszerzési dokumentáció, minimális tervezési feladat van még hátra, hogy a vágányok füvesítettek legyenek. Ezzel teljes lenne a budai fonódó villamoshálózat,"

mondta a BKK új vezetője. Varga szerint a felújításokat a 2-es villamossal lenne érdemes kezdeni, illetve nem titok, hogy városvezetés tervezi a pesti fonódó villamosösszeköttetést is, a Lehel tér és a Deák Ferenc tér között a Bajcsy-Zsilinszky úti tengelyen. Hozzátette: ezügyben a Nyugati téri felüljáró helyzete a legkritikusabb, mert "ott vagy egy állagmegóvó beruházásról kell rövid időn belül dönteni, vagy pedig a felüljáró elbontásáról."

E-jegy-rendszer

A korábban bedőlt projekt lezárásáról és elszámolásáról tárgyalnak a megbízott céggel, mondta. 

"Az e-jegy-projektet önálló beruházásként gondolnám el. Azt nem hiszem, hogy a főváros teljes területén, minden vonalon azonnal bevezethető, ez először a kötöttpályás és elsősorban a metróvonalakon történhetne meg,"

jelentette ki Varga Ivett. Szerinte néhány éven belül Budapesten ez egy működő rendszer lesz.