A mostanában eladott autók több szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a régiek - állítja egy új felmérés

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Egy új kutatás szerint az Egyesült Királyságban egyre több szén-dioxidot bocsátanak ki az új autók, hiába válik egyre környezetbarátabbá a technológia. Ezt ugyanis ellensúlyozza, hogy az újonnan eladott autók átlagosan sokkal nagyobbak, mint a régebbiek, így több üzemanyagot is fogyasztanak.

A Which? nevű fogyasztói csoport kutatása szerint az autók méretének és tömegének növekedésével egyre nő a közlekedés üvegházgáz-kibocsátása is. A legjobb környezetvédelmi besorolásba eső, azaz Euro 6d és Euro 6d-temp autók 162,1 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki kilométerenként, míg az előző, egyel rosszabb szériába sorolt járművek 10,5 grammal kevesebbet. A felmérésben külön jármű-kategóriákra lebontva is szerepelnek az adatok, és mindegyik kategóriában hasonló a helyzet. A növekedés pedig elsősorban a nagyobb méretű autók miatt van.

A brit Autógyártók és Autókereskedők Társasága azt mondta, nem kommentálják a felmérést, annak ugyanis nem világos a módszertana. A Társaság szerint az ő hivatalos méréseik szerint a szén-dioxid-kibocsátás csökkent a 2000-ben gyártott autókhoz képest. A Guardian szerint azonban a Which? kutatása mellett más felmérések is arról számoltak be, hogy az újonnan eladott autók átlagos szén-dioxid kibocsátása nőtt az utóbbi években. (Guardian)

A 2018-as országgyűlési választáson elmaradt az ellenzéki összefogás, a Fidesz pedig újra kétharmados többséget szerzett. Az ide vezető titkos tárgyalásokról, és a színfalak mögött zajló belső küzdelmekről szól a MAKRO legfrissebb száma. Magyari Péter, a 444 egyik legismertebb oknyomozó újságírója hónapok át készített háttérinterjúkat a hazai politikai élet legbefolyásosabb szereplőivel, és ezek alapján keresi a választ a magyar demokrácia alapkérdésre: “Leváltható-e még választásokon a kormány?”

Megveszem a Makrót