Az Origo főszerkesztője állítólag nem tudja, hogy ki ír és jelentet meg lejárató cikkeket a lapjában

Több 444 videó?
Szeretném
Gábor László, az Origo főszerkeszőjeFotó: olvasónk

Nem vezetett eredményre az adatgyűjtés, indokolta a budapesti II. és III. kerületi Bíróság azt, hogy megszüntette az eljárást a becsületsértési perben, amit Donáth Anna indított az Origo ellen. A lapban "Egy fiatal lány állítja, Donáth Anna szexuálisan zaklatta a Sziget Fesztivál után" címen jelent meg tavaly nyáron írás, amely miatt a lapot a Fővárosi Ítélőtábla már jogerősen helyreigazításra kötelezte, mert az abban foglaltak valóságtartamáról a lap bizonyítottan nem győződött meg.

Donáth a helyreigazítási per mellett becsületsértési pert is kezdeményezett a lap ellen, ezt az eljárást szüntette most meg a bíróság, mégpedig azért, mert Gábor László, az Origo főszerkesztője rendőrségi tanúvallomásában azt állította, nem tudja, hogy ki írta a lejárató cikket, sem azt, hogy ki döntött annak megjelentetéséről. Normál esetben elég életszerűtlennek tűnik, hogy egy lap főszerkesztője ne tudja, ne tudhassa, hogy kinek a cikke jelenik meg az újságjában, kinek az engedélyével. Donáth Anna azonban közleménye alapján nem kételkedik abban, hogy Gábor igazat állít. "Ennél egyértelműbb bizonyíték nem is kell: az Origo nemcsak hogy nem valódi sajtótermék, de nem is tartja magát. Egy olyan "lappá" züllött, ahol a főszerkesztő - aki egyébként a valóságban Rogán Antal minisztériumába jár rendszeres eligazításra propagandaügyben - állítása szerint semmit nem tud az általa vezetett portál ügyeiről, és fél év is kevés volt ahhoz, hogy utánajárjon olyan alapvető információknak, minthogy ki is a lejárató cikk szerzője". (Via Mérce)