A légi közlekedésben 39 milliárd dolláros negyedéves veszteséget okozhat a világjárvány

444 Hírlevelek
Hírleveleink házhoz visznek mindent, amit tudni kell.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint közel 40 milliárd dollár összesített veszteséggel zárhatják a légitársaságok a június 30-ával végződő II. pénzügyi negyedévet a koronavírus-járvány és az ellene hozott intézkedések miatt, a készpénzállomány felélése gyors ütemű az ágazatban.

Brian Pierce, a montreali székhelyű szervezet vezető közgazdásza egy újságíróknak tartott videokonferencián azt mondta:a negyedév végéig 61 milliárd dollár értékű készpénz áramlik majd ki a légitársaságoktól, minimális bevételek mellett pedig 39 milliárd dolláros veszteséggel zárulhat a második pénzügyi negyedév.

A cégek most mindent megtesznek, hogy a költségeiket csökkentsék, ezért is ajánl fel sok légitársaság kuponokat a járattörléssel érintett utasoknak, amit később felhasználhatnak. Ezzel ugyanis elkerülhetik a jegy árának visszatérítését, így a készpénz kiáramlását. Globálisan 35 milliárd dollár értékű jegyet kellene visszatéríteniük a cégeknek – mondta Brian Pierce.

Arra a kérdésre, hogy milyen változások lesznek a légi közlekedésben, a vezető közgazdász azt mondta, recesszió várható a gazdaságban, ami el fogja nyújtani a kilábalás időszakát. Ezt támasztják alá a kínai tapasztalatok is, ahol egyelőre csak kis mértékben, de elkezdődött a légi közlekedési szektor fejlődése. Ebben a környezetben a légitársaságok nagy kereskedelmi szövetségek megalakítása felé tolódhatnak, mert ez az üzemelési forma nagyobb biztonságot nyújt nekik. Emellett a korábbiaknál kisebb üzemméret hosszabb távú fenntartása is elképzelhető.

Alexandre de Juniac, az IATA elnök-vezérigazgatója azt mondta, a légitársaságok helyzetét könnyíti, hogy az áruszállítás fellendülőben van, rendkívüli igény mutatkozik a szolgáltatás iránt, aminek most nem is tudnak teljesen eleget tenni, mert az utasszállító járatok kiesésével eltűnt a csomagtérben felkínált áruszállítási kapacitás. Azt nem tudni, hogy ez a fellendülés meddig tarthat, de egyelőre nincs jel arra, hogy a krízis előtt is nehéz helyzetben lévő légi áruszállítás jelentősen átalakulna.

Beszélt arról is, hogy ebben a helyzetben a légitársaságok a vagyonelemeik eladásából sem tudnak pénzhez jutni, mivel a következő 6-9 hónapban sem új, sem használt repülőgépre nem lesz igény. (MTI)

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem