Több mint húsz százalékot zuhantak idén a BMW eladásai

Egyértelműen megmutatkoznak a koronavírus-járvány következményei a BMW konszern eladási statisztikáin. A cég hétfői bejelentése szerint az idei év első három hónapjában 20,6 százalékkal csökkentek az eladásaik az előző év azonos időszakához képest.

Kínában az átlagnál nagyobb volt a visszaesés, ott 31 százalékkal estek vissza az eladásaik. Kínában Hupej tartományban már januárban, februártól pedig az ország nagy részén szigorú korlátozásokat, kijárási tilalmat vezettek be a járvány megfékezésére.

Ugyanez idő alatt Európában is 18 százalékkal esetek vissza az eladások.

A BMW saját adatai is alátámasztják, hogy mindez a járvánnyal függhet össze: Kínában már februárban, Európában és az Egyesült Államokban márciusban esett vissza látványosan a kereslet járműveik iránt.

A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató szerint "a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához". Ő optimizmusra is lát okot, tájékoztatása szerint "Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei" is. (Via MTI)

A független magyar sajtónak soha nem volt olyan nehéz dolga, mint a járvány alatt.

A kormány nem enged újságírókat az egészségügyi intézmények közelébe, és a járvánnyal kapcsolatos legalapvetőbb adatokat sem osztja meg a nyilvánossággal. A közmédia és a többi propaganda csatorna mindent megtesz a valós helyzet elkenéséért.

A 444-en az elénk állított akadályok ellenére is be tudjuk mutatni, hogy áll a járvány Magyarországon és a világban. A pontos számokat, aktuális trendeket bemutató grafikonjainkból, infografikáinkból több millióan tájékozódnak.

Az ezeket összegyűjtő járványadat-oldalunk az utóbbi hónapokban átvette a közszolgálati média szerepét. Olvasóinkat ezzel nem csak tájékoztatjuk, hanem segítünk nekik egészségesnek maradni, és megőrizni szeretteik egészségét is.