Egyértelműen megmutatkoznak a koronavírus-járvány következményei a BMW konszern eladási statisztikáin. A cég hétfői bejelentése szerint az idei év első három hónapjában 20,6 százalékkal csökkentek az eladásaik az előző év azonos időszakához képest.
Kínában az átlagnál nagyobb volt a visszaesés, ott 31 százalékkal estek vissza az eladásaik. Kínában Hupej tartományban már januárban, februártól pedig az ország nagy részén szigorú korlátozásokat, kijárási tilalmat vezettek be a járvány megfékezésére.
Ugyanez idő alatt Európában is 18 százalékkal esetek vissza az eladások.
A BMW saját adatai is alátámasztják, hogy mindez a járvánnyal függhet össze: Kínában már februárban, Európában és az Egyesült Államokban márciusban esett vissza látványosan a kereslet járműveik iránt.
A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató szerint "a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához". Ő optimizmusra is lát okot, tájékoztatása szerint "Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei" is. (Via MTI)