Április 9-én, a húsvéti hosszú hétvége előtt kaptak felhatalmazást a kormánytól az önkormányzatok, hogy ha úgy látják jónak, szigorítsanak a járvány miatt életben lévő kijárási korlátozáson. A Magyar Kerékpárosklub hívja fel rá a figyelmet, hogy egyes településeken ez a kerékpáros közlekedés aránytalan korlátozásához vezetett.
Budakalász önkormányzata a Megyeri-hídról levezető kerékpárutat, Tatabánya önkormányzata a településről kivezető kerékpárutakat zárta le, és sok balatoni és Duna-parti település nem engedélyezi hétvégente kerékpárosok áthaladását a településen, miközben az áthaladó autósforgalmat nem korlátozzák - áll a Kerékpárosklub csütörtöki közleményében.
„Az ilyen intézkedések - az államilag ingyenessé tett parkolással - az autós közlekedést helyezik előnybe a kerékpározás helyett.” Pedig a kerékpározás amellett, hogy tökéletesen lehetővé teszi a közlekedés közbeni távolságtartást, az otthoni munkavégzés mellett különösen fontos testmozgás lehetőségét is jelenti, ráadásul az autós közlekedéssel szemben egyáltalán nem légszennyező - írják.
A közlekedési célú kerékpározást és a szabadidős sporttevékenységet egyedül vagy az egy háztartásban élők társaságában nem tiltják a jelenleg érvényes szabályok. A Kerékpárosklub szerint az önkormányzatoknak sem kéne korlátozniuk ezt, ahogy például Spanyolországban vagy Olaszországban sem tették, sokkal súlyosabb járványhelyzetben sem.
„A Kerékpárosklub arra kéri az önkormányzatokat és hatóságokat, hogy a kerékpáros útvonalakat lezáró erőiket a gyülekezések feloszlatására irányítsák át az egészséges és távolságtartó kerékpározás ellehetetlenítése, ezzel az autós közlekedés előnybe helyezése helyett.”
- fogalmaz a közlemény.