Vizsgálják az alza.hu-t agresszív hirdetései miatt

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal az Alza.hu Kft ellen, amiért agresszív hirdetési módszerével pszichés nyomást gyakorolhatott a vásárlókra.

 „Jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt”, „A héten X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”, „Ma X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”. 

Így szól a tájékoztatás az egyes termékeknél az alza weboldalán 2015 szeptembere óta. A Versenyhivatal szerint ezeknek a tartalma és a vizuális hatás a vásárlást sürgetheti.

„A www.alza.hu weboldalon alkalmazott kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruval kapcsolatosan. Így őt olyan ügyleti döntésre késztetheti, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát” - írja a Versenyhivatal közleményében.

Egyelőre még csak vizsgálják, hogy az Alza valóban elkövetett-e jogsértést. (portfolio.hu)

Amikor az ország járványellenes intézkedésekre vár, a kormány saját hatalmának bebetonozását tartja a legfontosabbnak. Ezermilliárdos közvagyon ellopásának legalizálása, ideológiai hadviselés a szexuális kisebbségekkel szemben, a választási törvény sokadik megváltoztatása, az ellenzéki együttműködést megakadályozandó... és lesz itt még ötlet. Tavasszal a rendkívüli intézkedések bevezetésének napján megszállták az Indexet. Most mi következik? Addig támogasd a szabad sajtót, amíg lehet! Lépj be a Körbe, vagy támogasd bármekkora összeggel a 444 szerkesztőségét!