Vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal az Alza.hu Kft ellen, amiért agresszív hirdetési módszerével pszichés nyomást gyakorolhatott a vásárlókra.
„Jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt”, „A héten X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”, „Ma X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”.
Így szól a tájékoztatás az egyes termékeknél az alza weboldalán 2015 szeptembere óta. A Versenyhivatal szerint ezeknek a tartalma és a vizuális hatás a vásárlást sürgetheti.
„A www.alza.hu weboldalon alkalmazott kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruval kapcsolatosan. Így őt olyan ügyleti döntésre késztetheti, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát” - írja a Versenyhivatal közleményében.
Egyelőre még csak vizsgálják, hogy az Alza valóban elkövetett-e jogsértést. (portfolio.hu)