A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 892 millió forint bírságot szabott ki az Alza.hu webáruház üzemeltetőjére és cseh anyavállalatára Black Friday akciók tisztességtelen reklámozása miatt.
A GVH közleménye szerint a versenyhivatal célja a kimagasló bírsággal, hogy „a Magyarországon is népszerűvé vált akciós időszakokban tapasztalt megtévesztő reklámokat visszaszorítsa az online piacokon is”.
A GVH az Alza 2018. január és 2019. február között hat alkalommal meghirdetett Black Friday akciójának reklámkampányait vizsgálta. A webáruház az akciós időszakokra nagymértékű, akár 80 százalékos kedvezményeket ígért reklámjaiban. A 80 százalékos vagy azt meghaladó kedvezmény viszont kizárólag olyan termékekre vonatkozott, amelyek nem a reklámkampányban bemutatott, vagy ahhoz hasonló árucikkek voltak. (MTI)