Indul a nagy kísérlet: hétfőtől 3 hónapra megváltozik Belső-Erzsébetváros közlekedési rendje

444 Hírlevelek
Hírleveleink házhoz visznek mindent, amit tudni kell.

Jelenleg is folyik a 250 új közlekedési tábla felszerelése a Nagykörút, a Rákóczi út, a Kiskörút és az Andrássy út által körbezárt területen belül, ami a Fővárosi Önkormányzat forgalomcsillapítási terveinek első kísérleti terepe. A budapestiek hétfő reggeltől szembesülnek majd igazán az akkor életbe lépő új forgalmi renddel, ami október végéig lesz érvényben, hogy a BKK utána levonja a következtetéseket.

Konkrét változásként parkolóhelyek szűnnek meg, egyes utcákban megfordul a forgalom iránya, egy szakaszon kiszélesítik a járdát, bizonyos utcák biciklivel kétirányúvá válnak, illetve zsákutca lesz belőlük. 

A legfontosabb változások az alanti térképen láthatók. Ha nem látod jól, itt a link az eredetire.

Itt nézhető meg a térkép a megszűnő parkolóhelyek számáról és elhelyezkedéséről, itt pedig táblázatos leírás olvasható a változtatások részleteiről.

A VI. és VII. kerületet érintő projektről Niedermüller Péter erzsébetvárosi polgármester azt mondta, hogy a hosszú távú cél, hogy kellemesebb lakókörnyezetet jöjjön létre Belső-Erzsébetvárosban kevesebb autóval, több zöldfelülettel, jobb levegővel. A forgalomcsillapítás egyik célja, hogy a kerületen áthaladó autósoknak az összevissza kanyargás miatt ne érje majd meg áthajtani ezeken az utcákon. Illetve könnyíteni szeretnék a kerékpárosok közlekedését is.

Az akcióval párhuzamosan az önkormányzat és a főváros olyan lépéseket tervez, amik megkönnyítik a parkolást az ott lakóknak. A fővárosi közgyűlés augusztusban szavazhat a terület magasabb díjzónába sorolásáról, közben a tervek szerint kialakítanak kizárólag a helyiek által használható parkolóhelyeket is.

Aki visszajelzést szeretne adni a tapasztatairól, az a kozossegitervezes.budapest.hu oldalon teheti ezt meg. A tapasztalatok összegzése után jövőre kezdik bevezetni a tartós változtatásokat.

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem