A fideszes humor legjava: Vaszily Miklósék blogszolgáltatója közösségi adakozásból gyűjtene pénzt

INTERNET
2020 augusztus 11., 12:47

Még az Index szomorú fordulatokban gazdag szétesésének is vannak vicces fejezetei.

A legutóbbi az, hogy a 444 megtudta: a blog.hu közösségi finanszírozási kampányt tervez, aminek el is készítették a weboldalát, amit véletlenül publikus felületre tettek ki, így mi is végig tudtuk nézni, mielőtt az érdeklődésünket megneszelve gyorsan eltüntették az oldalt.

A blog.hu annak az Indamédia nevű cégnek a portfoliójába tartozik - többek között a totalcar.hu-val és a napi.hu-val együtt - amit idén márciusban vásárolt meg Vaszily Miklós, a Fidesz és Mészáros Lőrinc médiabeli végrehajtóembere. Ez az Indamédia az a cég, amin keresztül a hatalom három éve a kezében tartja az Indexet, mivel rajtuk folynak át a lap hirdetési bevételei is.

Az Index szétverése után Vaszilyék egyszer már megpróbálták saját céljaikra használni a blog.hu júzereit. Most vasárnap írtam meg, hogy felhívás jelent meg a blog.hu felületén az amatőr bloggerekhez, amiben azzal kecsegtetik őket, hogy ebben az átmeneti helyzetben az úgynevezett blogketrecen, vagyis a blog.hu-s posztok hagyományos ajánlófelületén kívül is megjelenhetnek a posztjaik az Index címlapjának felső részén.

Ezt azért csinálták, mert Bodolai László és társai alig haladnak az Index új stábjának verbuválásával, a régeik felmondási ideje pedig lassan lejár. Így egyre kevesebb lesz a kirakható cikk és másféle tartalom, ezért az Index-címlapot többek között a civil bloggerek posztjaival próbálják feltölteni. Ebben egyrészt az a pikáns, hogy egy külsős cég keres tartalmat a tőle elvileg teljesen független Index-címlapra, a felhívásban ráadásul nyíltan beismerték, hogy az Index címlapját már nemcsak indexesek szerkesztik.

A 444 forrásai megerősítették, hogy a screenshotokon látható közösségi finanszírozási kampányt mostanában indítanák el. A vonatkozó oldalak még nem készültek el teljesen, van, a hol a végleges helyett még a "lorem ipsum" kitöltőszöveg szerepelt.

Így a korábban ott olvasható támogatási összegek sem valódiak.

Nehéz elképzelni, hogy tömegek adakoznának egy tehetős NER-kulcsfigura cégének, de az sem kizárt, hogy az akciót a megmaradásáért küzdő független sajtó adománygyűjtő kampányai paródiájának szánták.