Kirúgták a 168 Óra főszerkesztőjét egy Orbán Viktor családját ábrázoló fotó miatt

Reggel 4 hírlevél
Amit tudni kell, minden reggel.

Elbocsátották Rózsa Pétert, a 168 Óra című hetilap tavaly szeptemberben kinevezett főszerkesztőjét - írja a Media1. A lap vezérigazgatója és résztulajdonosa, Milkovics Pál a lépést azzal indokolta, hogy hetilap új számában szerinte nem megfelelő módon jelent meg Orbán Viktorról és családjáról egy korábbi, adventi fotó. 

Milkovics szerint elfogadhatatlan és morálisan aggályos a kép közlése, azon ugyanis a miniszterelnök fiatalkorú gyermeke is látható, és „a képet a kormányfő családjához nem kapcsolódó szöveghez használták fel illusztrációnak”. Hangsúlyozta, hogy „a gyerekeket, függetlenül szüleik közéleti szerepvállalásától, védeni kell, nem pedig politikai tartalmú üzenetekhez felhasználni és gyűlölködés céltáblájává tenni.” Milkovics ezen annyira kiakadt, hogy megpróbálta visszahívni a Lapkertől az újságot, ám ez technikai okok miatt már nem volt megvalósítható.

Az eleve különös reakció akkor válik bizarrá, ha megnézzük azt a bizonyos fotót:

Ez ugyanis nem valami gonoszkodó karikatúra vagy egy szokatlanul előnytelen sajtófotó (bár ilyenek közlése miatt se szoktak kirúgni főszerkesztőket), hanem konkrétan egy pr-kép, amit a miniszterelnök rakott ki a Facebook-oldalára, hogy népszerűsítse magát. Az összeállítás pedig, amihez illusztrációnak használták, az Orbán-kormány család- és szociálpolitikájáról szól. 

Milkovics azt mondta a Media1-nek: lélekben felkészült, hogy a főszerkesztő elbocsátása miatt azzal fogják támadni, hogy személyében bizonyára megérkezett a NER a laphoz, de ha így is lesz, ezek alaptalan támadások lesznek: egyszerűen a jó ízlés határát messze túllépte a főszerkesztő, amikor így, ezzel az oda nem illő képpel engedte nyomdába a lapot.

Az új megbízott főszerkesztő Makai József, Milkovics másik lapja, a Pesti Hírlap eddigi főszerkesztő-helyettese lesz.

444 MAKRO a Kör tagjainak

A 2018‑as választások titkos tárgyalásainak története.

Megnézem