A kormánynak dolgozó Médianéző a balliberális lapok közé sorolta a Kurucinfót

Reggel 4 hírlevél
Amit tudni kell, minden reggel.

A Boros Bánk Levente által vezetett Médianéző Központ szerdán megjelentetett egy minden szempontból izgalmas médiaelemzést Növekvő sokszínűség címmel. A cég, amely egyébként idén 1,3 milliárdért végez sajtófigyelést és kutatást a kormánynak, lényegében arra jutott, hogy Magyarországon valamennyi hírforráshoz bárki könnyen hozzáférhet; kiegyensúlyozott a médiapiac; a médiumok politikai értékrendtől függetlenül, döntően magyar tulajdonban vannak és a 2010-es kormányváltás óta folyamatosan növekszik a balliberális médiumok száma, amik ráadásul nyereségesek is. 

Boros Bánk Levente, a Médianéző Központ igazgatójaForrás: MTVA

A sokszínű és virágzó médiahelyzetet azzal az adattal igyekeztek bemutatni, hogy számításaik szerint „tíz év alatt 19 balliberális felület kezdte meg működését és mindössze 4 médium szüntette meg tevékenységét”. A NEO FM-et, Népszabadságot, nol.hu-t, stop.hu-t sorolták.  

A készítők nem sokat segítettek abban, hogy pontosan mit értenek a balliberális besorolás alatt, de a mellékelt táblázatból kideül, hogy náluk a Holokamu, Cigánybűnözés és Zsidóbűnözés rovatokkal működő Kurucinfó ugyanúgy ebbe a kategóriába tartozik, mint a Nők Lapja. 

Fotó: Nézőpont.hu