Jótékonysági célra költi a reptéri vonaljegyekből befolyt potyabevételt a BKK

Budapest
2020 október 03., 12:39

Módosított a jegyautomaták szoftverét a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), így kikerült a kínálatukból a járvány miatt nem üzemelő reptéri 100E járatra szóló, 900 forintos vonaljegy. A Mobiljegy applikációban is megszűnt a jegy értékesítése - derül ki a társaság szombaton kiadott közleményéből.

A Közlekedő Tömeg szeptember utolsó hetében hívta fel rá a figyelmet, hogy a BKK adatszolgáltatása alapján az utasok 14 millió forint értékben vásároltak reptéri vonaljegyeket az elmúlt 5 hónapban úgy, hogy a járvány miatt lecsökkent reptéri forgalom okán nem is üzemel a járat, amire ezek a jegyek szükségesek.

A BKK közleménye azt írja, a társaság „köszöni a Közlekedő Tömeg észrevételét”, elismeri a felelősségét, amiért a mulasztás felesleges kiadásokat okozott az utasoknak, akiktől ezúton is elnézést kérnek.

Közlik, az „eset kivizsgálása után a hibás döntésekben résztvevő munkatársakat figyelmeztetésben részesítették”. Volt olyan munkatárs, akit a mulasztás miatt el is bocsájtottak. A cégvezetés úgy döntött, a fel nem használt vonaljegyek eladásából származó 14 millió forintos bevételt jótékony célra fordítják az év végéig.

Ezzel együtt azt is elmagyarázzák a közleményben, miért nem volt olyan egyszerű a jegyautomaták átállítása, mint ahogy a Közlekedő Tömeg azt feltételezte.

„A BKK a jelenleg működő jegyértékesítő automaták 2013-ban megkötött szerződése szerint nem tud közvetlenül, saját jogosultsággal termékeket módosítani a készülékekben. Azaz, nem rendelkezik megfelelő szintű, közvetlen hozzáféréssel az automatákat irányító rendszerhez. A szolgáltató a hét évvel ezelőtt kötött egyezmény alapján 1,4 millió forintos árajánlatot adott a gombok kiiktatására, így a Repülőtéri és a hajó jegy vásárlására szolgáló funkciók deaktiválásáért 2,8 millió forintot fizet a BKK. A gombok visszaállítása várhatóan hasonló költséget emészthet fel” - írják.