A járványhelyzetben lecsökkent reptéri forgalom miatt április elseje óta nem közlekedik a BKK 100E jelzésű reptéri expressz járata, de a jegyautomatákban továbbra is elérhető rájuk a 900 forintos repülőtéri vonaljegy. A Közlekedő Tömeg Egyesület fedezte ezt fel, és közérdekű adatigényléssel rögtön rá is kérdeztek a BKK-nál, adtak-e el ilyen vonaljegyet, és ha igen, mennyit, 2020. április 1. és szeptember 6. között?
Kiderült, hogy igen, és nem is keveset: 15358 darabot jegyautomatákból, 538 darabot pedig a mobiljegy alkalmazáson keresztül.
Ezeket a darabszámokat a 900 forintos árral felszorozva kiderül, hogy
több mint 14 millió forintot fizettek tévedésből az utasok a BKK-nak egy olyan járatért, ami nem közlekedik.
Ráadásul a BKK válasza alapján a megvásárolt jegyeknek csak a töredékét, pár száz darabot váltották vissza a pórul járt utasok.
A BKK azt állítja, a repülőtéri vonaljegyet a repülőtérre közlekedő más járatokon is elfogadják. A Közlekedő Tömeg azonban azt írja, erről semmilyen hivatalos tájékoztatást nem ad a vállalat, és a lehetőség nem változtat a tényen, hogy az utasoknak többletkiadása keletkezett, hiszen más termékekkel - például átszállójeggyel, vagy az egyébként is meglévő bérletükkel - olcsóbban juthatnának el a reptérre.
Figyelmeztettek, a mobiljegy telefonos alkalmazással még ma is egészen a fizetési felületig lehet eljutni anélkül, hogy az alkalmazás bármilyen módon jelezné nekünk, hogy egy jelenleg nem létező szolgáltatást készülünk kifizetni. A Jarokelo.hu-ra júliusban érkezett bejelentés szerint semmilyen figyelmeztetés nem szerepelt a jegyautomatákon sem.
Augusztus óta a BKK a 100E megállóiban lévő jegyautomatákon ugyan megjelenik egy képernyővédő, ami tájékoztat, hogy a repülőtéri járat nem közlekedik. A Közlekedő Tömeg szerint azonban ez nem elfogadható megoldás, „hiszen egyrészt ha valaki vásárolt az utas előtt, akkor a képernyővédő nem jelenik meg, másrészt a város többi részén továbbra is figyelmeztetés nélkül vásárolható a 900 forintos jegy.”
„Ezt a logikát követve az remélhetőleg nem merült fel a BKK-ban, hogy pénztári vásárlás esetén csak a 100E-hez közeli pénztárak dolgozói szóljanak az utasoknak, ők is csak akkor, ha előttük éppen nem vásárolt senki”
- írják az ügyről szóló Facebook-bejegyzésükben, amiben felszólítják a BKK-t, „haladéktalanul hagyjon fel az utasok megkárosításával és félretájékoztatásával, a 100E járat újraindulásáig pedig távolítsa el a jegyautomatákból és a mobiljegy alkalmazásból a 900 forintos repülőtéri vonaljegyet”, ami „néhány kattintással” eddig is megoldható lett volna.