Sürgősen teremtse meg a kormány a digitális oktatáshoz való hozzáférés feltételeit a hátrányos helyzetű és a fogyatékkal élő gyerekek számára is - követeli az oktatási kormányzattól több tanoda és oktatási témákkal foglalkozó civil szervezet:
akik a Civil Kollégium Alapítvány segítségével Láncreakció projekt néven platformot hoztak létre a digitális oktatás ügyében.
A platform tagjai most levélben fordultak Maruzsa Zoltán közoktatási államtitkárhoz, Novák Katalin családokért felelős tárca nélküli miniszterhez, és Vecsei Miklós roma felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztoshoz. Ebben konkrét javaslatokat fogalmaznak meg arról,
terepi tapasztalataik szerint milyen lépésekre lenne szükség annak érdekében, hogy a digitális oktatásban hátránnyal induló gyerekek is egyenlő esélyekkel tanulhassanak, ha a járvány súlyosbodása miatt esetleg megint az iskolák bezárására lenne szükség.
A javaslatcsomag szerint szükséges, hogy a kormány
minden tanulónak és az őket tanító pedagógusoknak elérhetővé tegye a szélessávú internet-elérést, és megfelelő eszközöket, amivel tanulni és tanítani tudnak,
a családokat segítő szakembereket, kifejezetten az alsó tagozatos, fogyatékkal élő, vagy nehéz körülmények között élő gyerekek esetében, felvértezze azokkal a digitális kompetenciákkal, amelyekkel a digitális oktatásban részt tudnak venni,
a szülőknek pedig lehetővé tegye a munkabér szintjét elérő „teljes” táppénz igénybevételét, hogy felhasználható szabadnapok híján ne jelentsen egzisztenciális terhet az otthonmaradás a gyerekeikkel.
A koronavírus-járvány első hullámában bevezetett digitális oktatás nehéz helyzetbe hozta a hátrányos helyzetű családokban élő gyerekeket és a velük foglalkozó oktatási és szociális szakembereket, az ő tapasztalataikat összegezve írtunk akkoriban a témában mi is egy hosszabb cikket.