Egy Twitter-felhasználó elemezte az Amazonon árult illatgyertyák értékeléseit, és észrevette, hogy 2020 januárjától az amerikai értékelések meredeken zuhanni kezdtek, azaz a vásárlók egyre rosszabb véleménnyel voltak az illatgyertyákról. Ezt összevetette a nem illatosított gyertyák értékelésével is, és bár azokban is volt némi esés, az közel sem volt akkora, mint az illatgyertyákéban.
Ezután megnézte azt is, hogy az értékelések hány százaléka említi azt, hogy az illatgyertyák illata nem elég erős, vagy egyáltalán nem érezhető, és azt látta, hogy az ilyesmit említő értékelések aránya 2-ről 6 százalékra nőtt, 2020-ban, ami szignifikáns növekedés, főleg ahhoz képest, hogy az értékelések elkészítésekor a legtöbb vásárló nem is bajlódik azzal, hogy szöveges észrevételeket írjon.
Az értékelések leromlásának és a koronavírus-járvány amerikai berobbanásának időbeli egybeesése miatt lehetséges, hogy a jelenség mögött a szaglásvesztés, mint a koronavírus-fertőzés egyik leggyakoribb tünete áll.
A Twitteren az egyik hozzászóló lefuttatott egy hasonló elemzést az Egyesült Királyságban eladott parfümökön is, és ott is hasonló korrelációt talált.