Kártérítést fizet thai származású vásárlójának egy Starbucks, amiért ferde szemeket rajzoltak a poharára

január 19., kedd 20:25

12 ezer eurós, azaz kb. 4,3 millió forintos kártérítést kell fizetnie egy dublini Starbucksnak, mert az egyik eladó ferde szemeket rajzolt egy thai származású vásárló poharára. Suchavadee Foley 2020. január 12-én tért be a kávézóba egy matchás lattéra, és mikor a nevét kérdezték, hogy ráírhassák a poharára, igyekezett egy rövidített, egyszerűbben megjegyezhető és leírható becenevet mondani.

A kiszolgáló azonban a poharára ferde szemeket rajzolt, valamint egy mosolyt, ezzel próbálva jelölni az italt.

Foleyt azonban ez sértette, ezért a hatóságokhoz fordult, azt mondta, a jelölés fajilag motivált volt, és nem érezte barátságosnak. Foley azt mondta, ő ír, családja 5-6 éves korában költözött át Írországba Thaiföldről. A kártérítést megítélő bíró elismerte, hogy az alkalmazott, aki az arcot rajzolta, nem akart rosszat, de így is hibát követett el. A kiszolgáló, aki egyébként Brazíliából származik, azzal védekezett, hogy azért rajzolt ilyen szmájlit a pohárra, mert „elbűvölőnek” tartotta a vásárlót. A kiszolgálásról készült biztonságikamera-felvételek is azt bizonyították, hogy Foley kiszolgálása rendben zajlott, a kiszolgálók jóindulatóak voltak, nem kezelték a többi vásárlótól eltérően. (BBC)