A gazdasági helyzetet szokás az új autók eladásában mérni, mert új autót venni a legtöbb esetben halasztható kiadás, és ha baj van, sokszor ezzel spórolnak először az emberek és a cégek.
Az európai kereskedők 1990 óta összesítik az eladásokat, és még sosem fordult elő az EU területén azóta akkora visszaesés, mint 2020-ban.
23,7 százalékkal adtak el kevesebb új autót tavaly az EU-ban, mint 2019-ben. Az immár EU-n kívülinek számító Nagy-Britanniában még nagyobb, 29 százalékos volt a visszaesés.
Az EU 27 tagállamában 2019-ben 13 millió új autót adtak el, de 2020-ban csak 9,9 milliót. Március, április és május volt a három legrosszabb hónap, az év végére viszont már megközelítették az eladások a 2019-es számokat. Szeptember volt az egyetlen hónap, amikor több autót adtak el, mint előző év azonos időszakában.
Az EU-ban a legnagyobb esést a jelentős piacok közül Spanyolországban mértek (-32,3%), ezt Olaszország követte (-27,9%), majd Franciaország (-25,5%). Németországban 19,1 százalékos volt a visszaesés. (national news)