Számos cég az oldalán a valóságosnál környezettudatosabbnak és környezetkímélőbbnek tünteti fel magát, az esetek 42 százalékában az állítások túlzóak, hamisak vagy megtévesztőek - derült ki az Európai Bizottság és a nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok csütörtökön közzétett jelentéséből.
Az online boltok és hasonló weboldalak átvilágításának legfrissebb eredményeit tartalmazó jelentés szerint számos olyan oldal érhető el az interneten, amelyek tartalma sérti az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályokat.
Az átvilágítás középpontjában az idén a greenwashing állt, vagyis az a megtévesztő tájékoztatás, amelyben a cégeka valóságnál környezettudatosabbnak és környezetkímélőbbnek tüntetik fel magukat az oldalukon. A felmérésben például a ruházati kereskedelemben, a kozmetikai ágazatban és a háztartási felszerelések ágazatában működő vállalatok környezetvédelemmel kapcsolatos online állításait vizsgálták.
A nemzeti fogyasztóvédelmi hatóságok megállapítása szerint az esetek 42 százalékában az állítások túlzóak, hamisak vagy megtévesztőek voltak, és az uniós szabályok értelmében tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhetnek.
A zöldre festés szaporodó jelenség, mivel a fogyasztók egyre inkább keresik a környezetbarát termékeket. Az átvilágítás után az Európai Bizottság és a fogyasztóvédelmi hatóságok 344 kétségesnek tűnő állítást vizsgáltak meg részletesebben.
Ezután a tagállami hatóságok felveszik a kapcsolatot az érintett cégekkel, hogy jelezzék, nincs rendben a tájékoztatás az oldalukon. (Európai Bizottság/MTI)