Két nő ötmillió dollárra pereli a Subwayt, mert azt állítják, nem volt semmi tonhal a tonhalas szendvicsükben

gasztronómia
2021 január 30., 05:56

Két kaliforniai nő közös, ötmillió dolláros kártérítési pert indított a Subway szendvicsezőlánc ellen, mondván az éttermeikben tavaly rendelt tonhalas szendvicseikről független elemzés bizonyította be, hogy azok nem tartalmaztak nemhogy tonhalat, de általában halat sem.

A keresetük szerint a szendvicsben található krém különféle anyagok keveréke, ami megjelenésével a tonhalkrémet utánozza. A cég feltételezésük szerint azért használt ilyen hozzávalót, mert ez olcsóbb, mint a valódi ton.

A két felperes azt kéri, hogy a bíró a pert minősítse úgynevezett class action pernek, vagyis más fogyasztók is csatlakozhassanak hozzájuk, akik úgy érzik, hogy a Subway átverte őket a kamutonnal.

A Subway hevesen tagadja a vádakat. A felperesek alapállításáról azt mondták, hogy az egyszerűen nem igaz, szerintük a laborvizsgálat nem volt megfelelő, hiszen a kérdéses szendvics krémje tiszta tonhalhús és majonéz keveréke. Éppen ezért ez a cég egyik legnépszerűbb terméke - magyarázták.

Az étteremlánc szerint a két nő ügyvédei csak nevet akarnak szerezni maguknak az iparágban a perrel.

A Washington Post cikke rávilágít, miért reagált annyira idegesen a Subway: a kérdéses ügyvédi iroda, a Lanier Law Firm képviselte 2018-ban azt a 22 nőt, akik azért perelték be a Johnson & Johnson multicéget, mert annak hintőporai állításuk szerint petefészekrákot okoztak nekik. A végeredmény: a Johnson & Johnson 4,69 milliárd dollár kártérítést fizethetett.