Már nem a Zara a legértékesebb divatcég, hanem az Uniqlo

gazdaság
2021 február 18., 11:37

A japán Fast Retailing nevű vállalat, az Uniqlo márka tulajdonosa kedden a tőzsdei kereskedés végén elérte a 85,3 milliárd eurót, ezzel a globális ruházati piac élére ugrott a piaci kapitalizáció tekintetében. Először előzte meg a Zara spanyol tulajdonosát, az Inditex csoportot, amelyik 80,8 milliárd eurón állt ugyanabban az időpontban.

A japán cég részvényárfolyama 2020 augusztusa óta folyamatosan nő. A részvénytulajdonosok értékelik, hogy a Fast Retailing elsősorban az ázsiai piacokra koncentrál, ahol a koronavírus okozta kezdeti visszaesés után viszonylag gyorsan visszapattant a gazdaság. Világszerte közel 2300 Uniqlo üzlet van, ebből majdnem 1700 Ázsiában található, míg a Zara üzleteinek csupán 20 százaléka van ezen a kontinensen, és a nagyobb piacuknak számító Európát, illetve az Egyesült Államokat sokkal jobban megviselte a gazdasági válság.

Uniqlo üzlet Csungkingban.
photo_camera Uniqlo üzlet Csungkingban. Csak Kínában van ezen kívül 790 boltjuk. Fotó: He lili/Imaginechina via AFP

Másrészt az, hogy az Uniqlo főleg kényelmes, hétköznapi ruhákat kínál, egybevág a koronavírus kitörése óta jóval nagyobb számban otthonról dolgozó emberek megváltozott igényeivel, mint a Zara nagyrészt trendkövető kínálata.

A tavalyi bevételeket tekintve viszont még csak a harmadik helyen áll a Fast Retailing 15,6 milliárd euróval, a második a H&M volt 18,6 milliárd euróval, és magabiztosan vezet az Inditex 28,1 milliárd eurós bevétellel. (Nikkei Asia)