Kommentek miatt büntettek meg egy malajziai hírportált

Több 444 videó?
Szeretném

123 ezer dollárra, vagyis több mint 36 millió forintra bírságoltak egy népszerű malajziai hírportált, mert olyan kommentek jelentek meg a cikkek alatt, amelyek az ítélet szerint alááshatják az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat. 

A kommenteket persze nem az oldal szerkesztői írták, hanem az olvasók, de a héttagú legfelsőbb bíróság 6:1 arányban arra jutott, hogy az újság felel minden megjelent tartalomért. Ugyanakkor a főszerkesztőt, Steven Gant személyesen nem találták bűnösnek, hiába indítványozta az ügyészség, írja a Reuters

Steven Gan főszerkesztőFotó: MOHD RASFAN/AFP

A lap egyrészt azzal védekezett, hogy a kommenteket nem ők állítják elő, másrészt rögtön törölték őket, amint megkeresést kaptak a rendőrségtől. Januárban a főszerkesztő kormányzati támadásként értékelte az ügyet, és arra biztatta az újságírókat, hogy ne adják fel: mióta húsz éve létrehozta a hírportált, a munkatársait árulónak bélyegezték, többeket letartóztattak, nem engedték be őket a sajtótájékoztatókra, és kibertámadásokat indítottak ellenük.