Az Unilever nem használja többé a „normál” jelzőt termékei megjelölésében, és megtiltja a reklámmodellek testéről készül képek túlzott módosítását is. A módosítási tilalom a modellek alakjára, méreteire, arányaira és bőrszínére vonatkozik.
A világ legnagyobb szappangyártója a lépéssel azt szeretné elérni, hogy „befogadóbbá váljanak a szépségről alkotott fogalmaink” - derült ki az erről szóló sajtótájékoztatón.
A Dove-ot is tulajdonló Unilevernek összesen 200 olyan terméke van most forgalomban, melyek megnevezésében szerepel a normál szó, ezek például samponok vagy arckrémek, amiket „normál fejbőrre” vagy „normál bőrre” ajánlanak. Az Unilever és más szépségipari cégek értékesítési gyakorlatának kritikusai szerint a normál szó használata ezeknél a termékeknél azt feltételezi, hogy az attól eltérő tulajdonságok, például a száraz vagy a zsírosodó bőr, abnormális.
Az Unilevert korábban azért is kritizálták, mert többek szerint sztereotipikusan állt a feketék bőrtípusaihoz.
A most bejelentett változások 2022-ben lépnek érvénybe. (BBC)