A Hugo Boss azt mondja kínai vevőinek, hogy továbbra is vásárol pamutot Hszincsiangból, Európában viszont, azt, hogy soha nem is vásárolt

külföld
2021 március 26., 16:22

Önellentmondásba keveredett a Hugo Boss menedzsmentje, miután a német ruhamárka a Weibo nevű kínai közösségi oldalon arról tájékoztatta kínai vevőit, hogy „továbbra is vásárolják és támogatják” a Hszincsiang tartományból származó pamutot. Nem sokkal később kiderült, hogy korábban már kitettek egy közleményt a cég honlapjára arról, hogy közvetlen partnereiktől még soha az életben nem vásároltak Hszincsiang tartományból származó pamutot.

Az utóbbi hetekben botrány tört ki Kínában amiatt, hogy több nemzetközi divatcég bojkottot hirdetett a Hszincsiang tartományból származó pamutra, ezzel tiltakozva a tartomány muszlim vallású ujgur lakosainak elnyomása, koncentrációs táborokba zárása és terrorizálása ellen. Több forrás szerint ugyanis a táborokba zárt ujgurokat Hszincsiang pamutföldjein is dolgoztatják a kínaiak, így az innen származó pamut lényegében kényszermunka terméke.

Az országban a svéd H&M volt az első divatcég, amely hivatalosan is aggodalmát fejezte ki az ujgur kényszermunka miatt, és azonnal meg is lett az eredménye: a kínai fogyasztók között bojkottfelhívások terjedtek, az ország internetszolgáltatását is felügyelő kommunista állam pedig órák alatt eltüntette a H&M-et az internetről. A kínai fogyasztók nemhogy nem tudnak többé online vásárolni a cég boltjaiban, még az is lehetetlenné vált, hogy valaki a taxirendelő appokon keresztül a H&M valamelyik boltját adja meg úti célnak.

Ugyanebben volt része a H&M-hez csatlakozó többi divatcégnek, és minden bizonnyal ezeket a szankciókat szerette volna elkerülni a Hugo Boss is azzal, hogy biztosította a vevőit, semmi gondja a Hszincsiangban termelt pamuttal. A márka azonban két lovat akart egyszerre megülni, nyugati fogyasztóit ugyanis arról biztosította, hogy nagyon figyel az emberi jogokra, ezért közvetlenül sosem vásárolt még hszincsiangi pamutot. (Hong Kong Free Press)

Kiemelt videóink