Az ATV bojkottjára szólított fel Tamás Gáspár Miklós

A Klubrádió weboldalán közzétett nyílt levélben szólította fel az ATV bojkottjára a csatornán megjelenő szakértőket, vendégeket, művészeket, politikusokat és újságírókat Tamás Gáspár Miklós filozófus-publicista.

Ennek oka az, hogy az ATV-csoporthoz tartozó, TGM szerint „a Hit Gyülekezete által befolyásolt” Spirit FM rádiócsatorna szerezte meg azt a 92,9 MHz-es frekvenciát, amit az Orbán-kormány a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságon keresztül „a jog szellemével és betűjével ellentétesen” vett el a Klubrádiótól.

TGM szerint az ATV egyfelől alapvetően kormánypárti csatorna:

„A Klubrádió tiltakozása joggal emeli ki: az ATV csoport úgy szerezte meg a – szintén morális értelemben – rablott holmit, hogy közben azt a látszatot kelti (egy-két tévéműsorra hivatkozva), mintha ellenzéki, netán pártatlan médiavállalkozás lenne, holott működésének nagyobbik része – minden hozzáértő szerint – a magyarországi radikális jobboldal (a kormányzó erő) érdekeit szolgálja.”

De a filozófus-publicista szerint azt, amit az ATV művelt, normális körülmények között  még egy vállaltan kormánypárti rádió sem tette volna meg:

„Ha az ATV ellenzéki, netán pártatlan lenne, nem törekedett volna rá, hogy a Klubrádió frekvenciáját megszerezze – egyébként emberibb körülmények között konkurens kormánypárti rádió se pályázott volna a jogtalanul elkobzott frekvenciára, kollegiális, szakmai szolidaritásból és igazságérzetből, nem hogy az állítólag »ellenzéki« szaktársak.”

TGM a nyílt levélben elmeséli, hogy ő személy szerint már akkor szakított az ATV-vel, amikor az konkurens pályázóként elindult a Klubrádió régi frekvenciájáért, ám azt akkor még nem verte nagydobra.

„De hogy az ATV most vetélytárs nélkül pályázik, és mintegy »királyi adományként« elfogadja az Orbán-kormány kezéből a mástól elbirtokolt zsákmányt, meg kell szólalnom.”

TGM nem aprózta el, és a bojkott mellett az ATV munkatársait is tömeges felmondásra biztatta:

„Azt javaslom, hogy a bármilyen értelemben ellenzékiek vagy függetlenek vagy pártatlanok (ez három külön kategória) egységesen bojkottálják az ATV csoport minden médiavállalkozásának minden adását. Az ott dolgozó újságírók és más munkatársak lehetőleg mondjanak föl.”

Tamás Gáspár Miklós az ellenzéki politikusoktól is azt várja, hogy az elveikért áldozatot hozva ne menjenek el vendégként az ATV-be. 

A nyílt levél végén TGM így foglalta össze a mondandóját:

„Az ATV vezetőinek joguk van megváltoztatni politikai nézeteiket, elkötelezettségüket, szövetségeseiket. Ez csak rájuk tartozik. De együttműködni az antidemokratikus kormánnyal egyik szakmai-üzleti-politikai vetélytársuk tönkretételében: ez más. Ez megbocsáthatatlan.”

Update:

TGM nyílt levelében arra reflektál, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa nagyjából egy hónappal ezelőtt úgy döntött, helyt ad a Spirit FM ideiglenes használatra vonatkozó kérelmének, és a május 3. és október 29. közötti időszakra nekik adja a 92,9 MHz-es frekvenciát. Azt, amit február 14-ig a Klubrádió használt, és amire korábban, ahogy TGM is említette, a Spirit FM is pályázott, csak akkor kizárták. A régi frekvenciájának pályázatából szintén kizárt Klubrádió az ügyben egyébként pert indított.

Ha pedig érdekel egy klasszul megírt TLDR arról, hogyan lett az ATV-ből az, ami, akkor olvasd el Rényi Pál Dániel cikkét a témában.