Francia és német YouTubereknek, bloggereknek és influenszereknek kínált pénzt egy Fazze nevű PR-cég, hogy elterjesszék: a Pfizer vakcinájával oltottak háromszor nagyobb eséllyel halnak meg, mint akik AstraZenecát kapnak. Magyarán azt kellett volna hazudniuk a követőiknek, hogy az oltás emberek százainak halálát okozta.
A Guardian szerint a Fazze azzal hirdeti magát, hogy influenszereket és hirdetőket kapcsol össze egymással. Kedd óta elérhetetlen honlapján egy londoni cím szerepelt, de a cég valójában nincs bejelentve oda. Időközben priváttá tették a cég Instagram-oldalát is. A LinkedIn alapján a vezetőség tagjai Moszkvából származnak, és korábban egy orosz vállalkozó ügynökségének dolgoztak.
Az emailben érkezett ajánlatot többek közt egy francia YouTuber, Léo Grasset tette közzé. Arra kérték, mondja azt a követőinek, hogy a mainstream média szándékosan figyelmen kívül hagyja ezt a témát, és a kormányok is nagy számban vásárolják a Pfizer vakcináját, miközben veszélyes az emberek egészségére.
Az influenszereknek többek közt egy januári Le Monde-cikkel kellett volna alátámasztaniuk az állítást, ami valójában arról szól, milyen dokumentumokat loptak el orosz hackerek az Európai Gyógyszerügynökségtől. A dark weben közzétett anyagban nem volt szó halálozási statisztikákról.
Címlapkép: BORIS ROESSLER / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP