Tizenhat éves lánya nem jut oltáshoz, mert valaki már januárban felvette az ő TAJ-számára az oltást, és hiába kerestek meg a problémával több különböző hatóságot, senki sem tud segíteni - mesélte egy olvasó az Átlátszónak.
A lány április végén szeretett volna regisztrálni az oltásra, miután bejelentették, hogy a Pfizer/BioNTech vakcinát a 16-18 évesek is felvehetik. Viszont időpont helyett azt a hibaüzenetet kapta, hogy „ön nem jogosult oltás időpont foglalásra, az csak az előzetesen regisztráltak számára lehetséges”.
A család próbált utánajárni, hogy mi lehet a gond, néhány napnyi telefonálgatás után a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő szombathelyi kirendeltségének ügyintézője közölte velük, hogy a lányuk TAJ-számával egy külföldi útlevéllel rendelkező személy már január 11-én felvette az oltást.
Egy nappal később elérték a SOTE-t is, ahol viszont közölték, hogy három rendszerben tartják nyilván az oltásokat, de ott ennek nyoma sincs, így nem tudnak segíteni. Ezután több különböző hivatalnál próbálkoztak, míg visszakanyarodtak oda, hogy az NNK felszólította a SOTE-t, hogy rendezze a problémát.
A SOTE másodjára sem tudta megoldani a problémát, és hiába továbbították a megkeresést egy halom hivatalnak, a vége az lett, hogy senki sem tud segíteni.