15 ezren mutatták meg, „milyen jó hely lehetne a bringás Budapest”

június 26., szombat 16:13

A szervező Magyar Kerékpárosklub és a Rendőrség becslése szerint kb. 15 ezren voltak a szombati I bike Budapest bringás felvonuláson, amit másfél év kényszerszünet után tartottak meg újra, és ahol olyan útvonalakon tekertek együtt gyerekektől idősekig a legkülönbözőbb emberek, ahol máskor csak nehezen lehet.

Közleményük szerint a Kerékpárosklub a felvonulással azt üzeni a döntéshozóknak, hogy érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert

láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze.

Fotó: Magyar Kerékpárosklub
Fotó: Mohai Balázs/MTI/MTVA

A város több külső kerületéből, de még Szentendréről is szervezett csoportok indultak a Margit hídnál startoló felvonulásra, amelynek a célja az volt, hogy egy napra megmutassa, milyen jó hely lehetne a bringás Budapest - írják. A felvonuláson lezárt utakon tekertek át kb. 15 ezren Budapest legszebb, egyben fejlesztésre szoruló pontjain.

A menet a rekordokat döntő, emiatt egyre szűkebb bicikliúttal rendelkező budai rakparton haladt végig, majd a Petőfi híd érintésével a pesti alsó rakparton keresztül érte el az Andrássy utat és a Városligetet, ahol a hagyományos bringaemeléssel ért véget. A felvonulást a magyar biciklis mozgalmat 11 éve támogató Hollandia nagykövete, René van Hell nyitotta meg.

Fotó: Magyar Kerékpárosklub
Halász Áron főszervezõ az I Bike Budapest kerékpáros felvonuláson a budapesti Angelo Rotta rakparton Fotó: Mohai Balázs/MTI/MTVA

Júniusban minden korábbinál nagyobb biciklis forgalmat mértek a fővárosi kerékpárutakon. A budai rakparton, a Hungária körúton és az Árpád hídon is napi rekordok dőltek. A trendeket követve a Kiskörúton, a Csepelre vezető Weiss Manfréd úton és az Árpád hídon is meg fog dőlni a havi biciklis rekordforgalom.

A biciklis forgalom növekedésének egyik oka lehet, hogy sokan kerékpárral kerülik el az útlezárásokat, de a koronavírus és a kerékpáros mozgalom által elért fejlesztések is motiválók lehetnek a korábban nem bringázóknak - írja a Magyar Kerékpárosklub, amelynek reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége szívesebben kerékpározna a hétköznapokban is, ha azt több kerékpársáv és kerékpárút építésével segítenék.