Kína hongkongi bunkósbotja

Lezárt tartalom a Kör tagjainak
szeptember 10., péntek 15:27
2

Hongkongban van egy Ta Kung Pao (Dàgōng Bào) nevű lap, amit Peking hongkongi képviselete irányít, és bizonyos értelemben lenyomata a város történelmének. Az 1902-ben még L'imperial néven alapított lap 1926 után nőtt nagyobbra (150 ezres példányszámmal), majd 1948-ban Hongkongba költözött, ezután vált megkerülhetetlen, minőségi hírforrássá.

A gyarmati időkben a brit uralkodókat támadta, és döntő szerepet játszott az 1967-es baloldali zavargások előmozdításában, amikor a kulturális forradalom épp elsöpörte az anyaországot. Amikor 1997 -ben Hongkong visszatért Kínához, a lap továbbra is befolyásos maradt, pekingi szemszögből tálalva az erősen ferdített híreket. Egykori főszerkesztője, egy rangos Harvard-ösztöndíjas 2007-ben Hongkong belügyminisztere lett.

Ismerős harcok

Ennek a lapnak a Kínai Kommunista Párt furkósbotjává züllesztéséről írt az Atlantic. Az elmúlt években ugyanis – különösen a 2019-es tüntetéshullám óta – bedurvult a lap, és Magyarországon sem ismeretlen módszerekkel kezdtek „újságot írni”:

Lépj be a Körbe, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a körnek? Lépj be!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt