Nyolc hét múlva indulna a Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő villamos-vasút hibrid, a tram-train, viszont csak most jutott eszébe a projektért felelős Szegedi Közlekedési Kft.-nek, hogy ellenőrizze, vajon bírja-e a szegedi villamosközlekedést ellátó áramfejlesztő a megnövekedett terhelést. Amint azt a Szegeder.hu írja, kiderült, hogy nem.
A portál szerint ez a szegedi önkormányzat pénzügyi és vagyongazdálkodási bizottságágának szerdai ülésén Kovács Tamás gazdasági alpolgármester előterjesztéséből derült ki. Eszerint
„a vasútvillamos beruházási projekt során a Szegedi Közlekedési Kft. meglévő infrastruktúrájára adottságként tekintett a beruházó, és ez miatt nem vizsgálta a meglévő szegedi szakaszon az áramellátás maximális terhelhetőségét.""A próbafutások során megállapításra került, hogy a tram-train vasútvillamos-járművek használatakor lényegesen több az áramfelvétel, mint a PESA villamosok esetén, ezért az áramalakítók fejlesztésére, átalakítására van szükség”.
A fejlesztésre a MÁV ad 70 millió forint támogatást a közlekedési vállalatnak, amely már meg is bízott két céget a feladat elvégzésével. Sőt, az egyik céggel, a LÁET Kft.-vel szeptember közepén már szerződést is kötöttek. Mivel viszont a két szerződés együtt több mint 50 millió forint értékű, azokról még pénteken szavaznia kell a közgyűlésnek.
A MÁV és a szegedi közlekedési vállalat közötti támogatási szerződés szerint a hálózat fejlesztését december 31-ig kellene elvégezni, ami a Szegeder.hu cikke szerint azért különös, mert addigra már elvileg járna Hódmezővásárhely és Szeged között a tram-train.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.