Hazudott a kormánysajtó, amikor óvodai „LBMTQ-propagandával” vádolta a Hintalovon Alapítványt

2021 december 3., péntek 12:52
6

Jogerősen pert nyert a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány a kormánysajtó ellen, aminek kiadványaiban 2020 októberében egymás után jelentek meg valótlan híresztelések a szervezetről. Azt állították róluk, hogy gyerekvédelmi tevékenységbe bújtatott „LMBTQ- propagandát” végeztek óvodákban. „A hazug állításokkal szemben a valóság az, hogy a gyermekvédelemben dolgozóknak és a 3. kerületi óvodákban dolgozó óvodapedagógusoknak szerveztünk átfogó képzést a gyermekvédelemről, a gyermekvédelmi irányelvek gyakorlati megvalósítási lehetőségeiről az Óbudai Önkormányzat felkérésére egy konkrét szexuális visszaélési eset, egy óvodás gyerek bántalmazása kapcsán elindult folyamat részeként” - írja az alapítvány az oldalán.

A III. kerület önkormányzata 2020 szeptemberében azzal kereste meg az alapítványt, hogy szakmai támogatást kérjen egy olyan komplex program kidolgozásában, ami a gyerekekkel szembeni bántalmazásesetek megelőzését és hatékony kezelését szolgálja. A megkeresés közvetlen előzménye egy szexuális visszaélés bűncselekmény volt, amiben 2015 és 2016 között a kerület egyik óvodájába járó gyermekek is érintettek voltak, és egy óvónő követte el.

  • Ezután a kormánylapok többek között azt állították róluk, azzal keresték meg az önkormányzatot, hogy óvodákban érzékenyítsenek LBMTQ-témákban. Ezzel szemben a Hintalovon Alapítványt kereste meg az önkormányzat egy gyereket érintő bűntény kapcsán, ahol egy óvónő bántalmazott gyerekeket, szexuális visszaélés történt.
  • De abban is hazudott a kormánysajtó, hogy LGBTQ-propagandán dolgoztak volna, mert a valóságban gyermekvédelmi irányelveken dolgoztak a bántalmazások megelőzése érdekében.
  • Ráadásul nem is óvodásoknak tartottak előadásokat, hanem gyermekvédelmi szakembereknek és óvodapedagógusoknak tartottak szakmai képzést a gyermekvédelmi jelzőrendszer és a gyermekvédelmi irányelvek működéséről.
  • Ahogy az sem volt igaz, hogy az alapítvány a Háttér Társasággal és a Melegekért szervezettel vidéki iskolákban terjeszkedik.
Forrás: Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány

A hamis hírek terjesztése miatt sajtóhelyreigazítási-pert indítottak a pestisracok.hu, a Magyar Nemzet.hu, a mandiner.hu, a vasarnap.hu és az origo.hu oldalak ellen. A pereket mind jogerősen megnyerték, és a kiadványokat arra kötelezte a bíróság, hogy a valótlan állítások helyreigazítását közzétegyék a felületeiken. Ennek az origo.hu a mai napig nem tett eleget.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt