Megépül a vasúti alagút Kelenföld és a Nyugati között

közlekedés
2021 december 29., 06:38
comments 10

Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS), írja Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Facebook-oldalán.

A döntésnek köszönhetően a következő két évtizedben újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból. Az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos forrást.

Fürjes a posztban hosszan taglalja, hogy mennyire bajos a közlekedés, ha valaki az agglomerációból akar bejutni Budapestre dolgozni, tanulni, ügyintézni.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a következő célok elérését biztosítja:

  • minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre,
  • átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,
  • megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,
  • megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.

Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson a következők történnek:

  • folytatódik a korszerű járművek beszerzése;
  • megújítják a vasútállomásokat;
  • sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;
  • fejlesztik az infrastruktúrát, Budapestet behálózó szolgáltatást hoznak létre,
  • legalább 3 metróvonal átszállás nélkül lesz elérhető.
  • Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több mint 100 éves tervet valósítanak meg,
  • megvalósul az integrált tarifaközösség: egy jeggyel vagy bérlettel bárhova el lehet majd jutni.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.