„A kampányban fokozottan figyelünk a kiegyensúlyozottságra ” - nyugtat mindenkit a közmédia vezetője

január 19., szerda 14:39
12
Dobos Menyhért, a Duna Médiaszolgáltató Zrt. vezérigazgatója beszél a közmédia és a Petõfi Irodalmi Múzeum (PIM) közös Petõfi-projektjérõl tartott online sajtótájékoztatón a budapesti A38 hajón 2021. március 12-én Fotó: Mohai Balázs/MTI/MTVA

Dobos Menyhért a Duna Médiaszolgáltató vezérigazgatója és Papp Dániel, az MTVA vezérigazgatója az EBESZ képviselőivel találkoztak kedden, és erről beszámoltak a közmédia nézőinek illetve hallgatóinak is. Dobos beszélt a Kossuth Rádión, és az M1-en is arról, hogy mi hangzott el az egyeztetéseken.

A hvg.hu szerint a rádióban Dobos azt emelte ki, hogy ígéretet tettek arra: ahogy eddig, úgy ezen túl is kiegyensúlyozott marad az állami média, így a kampányban sem tesz majd másként.

„Fokozottan kell odafigyelni a kiegyensúlyozottságra”, amire garancia az, idáig is megbirkóztunk ezzel az óriási feladattal” – mondta Dobos, aki szerint az M1 struktúrája alkalmas arra, hogy a közszolgálati műsorkészítés irányelveit megvalósítsa.

Az M1-en Dobos arról beszélt, hogy jelezték az EBESZ-képviselőknek: a Közszolgálati Kódex biztosítja a közszolgálatiság feltételeinek érvényesülését az összes állami csatornán. (Azt nem tette hozzá, a riporter pedig nyilván nem emlékeztette, hogy a Kódexet egy olyan kuratórium felügyeli, amiben a médiahatóság és a fideszes delegáltak útján a kormánypárt befolyása garantált.)

A vezérigazgató elismételte, amit a rádióban is elmondott, hogy minden párt egyenlő lehetőséget kap majd a politikai reklámok elhelyezésére a csatornán. Beszélt a Közmédia Választási Irodájáról, amit külön azért hoztak létre, hogy biztosítsa a közszolgálatiság érvényesülését a közmédia csatornáin. A miniszterelnöki vita kérdése állítólag felmerült az EBESZ-egyeztetésen. Dobos azt mondta erre: „a közmédia nem csinálja, hanem közvetíti a politikát.” Ha lesz közvetítik, de ez nem az ő döntésük.

A riport végén a vezérigazgató még tett egy emlékezetes megjegyzést: közölte, hogy a közmédia 130 milliárdos költségvetése inflációstul egyáltalán nem számít magasnak; hasonló méretű országok - mint például Ausztria - ennek az összegnek akár a háromszorosát is ráköltik az állami média finanszírozására.

Utóbbi példa nem csak az országok nettó nemzeti jövedelmének vagy bérszintjének összevetése miatt ferdít, hanem történetesen azért is, mert az osztrák közszolgálati csatornák, mint az ORF1 vagy ORF2, a legnézettebb televíziós adók közé tartoznak az országban, ahol - épp a közszolgálati kritériumok komolysága okán - jelentős szakmai presztízst jelent dolgozni a tévés újságíróknak. Ezt az MTVA csatornáiról 2022-ben nehéz lenne elmondani.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt