Az Airpods és a Siri mentette meg egy nő életét

január 20., csütörtök 11:29

Susan Putman virágkötőként dolgozik a New Jersey-i Bernardvilleben, általában AirPods fülhallgatóval a fülében zenét hallgat munka közben, néha rácsörög pár családtagjára. Így volt ez azon a napon is, amikor végül a fülhallgatója és az Apple mesterséges intelligencia asszisztense, Siri megmentette Putman életét.

„Egy kétméteres patkókoszorún dolgoztam, hátraléptem, hogy megnézzem, de elfelejtettem, hogy a doboza a padlón van” - mesélte a 60 éves nő, aki ezt követően elesett, és fejjel a stúdióban található fémoszlopoknak csapódott. Elmondása szerint nem emlékszik, hogy hogyan és mennyi idő után tért magához, de a fejéhez nyúlt, és érezte, hogy erősen vérzik. Hamar rájött, hogy nincs sok lehetősége segítséget kérni, ekkor ugrott be neki, hogy még mindig a fülében van az AirPods fülhallgatója, melyen keresztül szólni tudott Sirinek, hogy hívja a 911-et. Putman nem sokkal később már hívásban volt a segélyhívó operátorával, aki vonalban maradt, amíg a rendőrök és a mentők megérkeztek hozzá.

„Az egyetlen dolog, amire emlékszem, hogy amikor a két rendőr odaért, az egyik egy törölközőt tartott a fejemhez, és azt mondta a másiknak, szóljon a mentőknek, hogy azonnal jöjjenek, mert rengeteg vért vesztettem” - mondja.

"Őszintén szólva, ha még negyed óra eltelik, nem biztos, hogy most itt lennék. Semmi kétség: ha nem lett volna rajtam az AirPods, meghaltam volna."A sérült nőt azonnal kórházba szállították, ahol kapcsokkal rögzítették a szétnyílt fejét, és megállapították, hogy agyrázkódást szenvedett. A következő másfél hónapban azonnal hányinger fogta el, amikor képernyőre nézett, de addig is lekötötte magát a virágkötéssel. Azóta igyekszik minél több emberrel megosztani történetét, mert kiderült számára, sokan nem tudják, hogy az AirPods segítségével hívást kezdeményezhetnek.

Miután közeli barátait és családtagjait felvilágosította, még mindig úgy érezte, hogy küldetése van, és még több emberhez el akarja juttatni a történetét. Éppen az Apple ügyfélszolgálattal telefonált egy másik ügyben, amikor felhozta ezt az esetet, az ügyintéző pedig azt javasolta neki, hogy írjon levelet Tim Cook vezérigazgatónak. Putman nem gondolta, hogy ez működni fog, de elküldte a levelet, melyre 10 perccel később megérkezett a válasz, és lehetőséget kapott, hogy megossza a tapasztalatait. (People)

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt