Több helyen leálltak a mezőgazdasági munkák a magas üzemanyagár miatt, közben 200 kút lehúzta a rolót

gazdaság
2022 március 18., 12:30

Úgy tűnik, a kormány legutóbbi üzemanyagárakkal kapcsolatos intézkedései újabb területeken okoznak gondot. Az ATV Híradó arról számolt be, hogy nincs elég üzemanyag a mezőgazdaságnak, emiatt pedig több helyen leálltak a tavaszi munkálatok.

A Mezőgazdasági Szövetkezők és Termelők Országos Szövetségének (MOSZ) főtitkárhelyettese, Máhr András azt mondta a tv-nek, a MOL logisztikai problémákra hivatkozva nem tudja leszállítani a megrendelt gázolajmennyiséget, és „ennek az a konzekvenciája, hogy leállnak a tavaszi munkálatok.” Vannak viszont olyan tavaszi munkák, amiket nem lehet halogatni, különben ősszel nem lesz mit learatni. A gazdák 90 százaléka ráadásul a drágább, nagykereskedelmi áron jut gázolajhoz.

Arról, hogy elsősorban a mezőgazdaság ellátása vált nehezebbé, Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu nevű ár-összehasonlító oldal ügyvezetője is beszélt a Népszavának adott interjúban. Az ellátási gondot nemcsak az üzemanyagár okozza, hanem az is, hogy a 480 forintos hatósági ár következtében a magyarországi töltőállomások tizede, mintegy 200 kút végleg tönkrement. Szerinte „a kis kutasok érdekében hozott kormányintézkedéseket az érintettek többsége csak időhúzásként éli meg.”

Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke traktort vezet a háza mellé építtetett felcsúti stadion előtt 2020 szeptemberén.
photo_camera Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke traktort vezet a háza mellé építtetett felcsúti stadion előtt 2020 szeptemberén. Fotó: Orbán Viktor/Facebook

Bujdos elmondta, hogy a fuvarozóktól olyan jelzések érkeztek hozzájuk, hogy nem kapnak 100-200 liternél több üzemanyagot, se piaci, se „stoppolt” áron, még a múlt heti rendeletben számukra kötelezővé tett nagynyomású töltőkről sem. Emiatt nem tudják megtervezni a hosszabb áruszállítást. Ráadásul a nagynyomású töltők nagy része autópályán van, véleménye szerint pedig oda nem fognak felmenni tankolni a kukásautók sem, így a szemétszállítás is veszélybe kerülhet. Emellett számos járműtípus besorolása tisztázatlan a jogszabályban, ezért a 6-15 millió forintos bírságtól való félelmükben a kutakon inkább ki sem szolgálják ezeket a járműveket.

A holtankoljak.hu ügyvezetője beszélt arról is, hogy a MOL logisztikai problémái inkább a vidéki, kis kutakat érintik hátrányosan, viszont sok gazda ilyen töltőállomásokra jár tankolni.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.