A választás hetében az Origóra több mint 50 millió forintot költöttek, ezzel a 40 milliós Fideszt is simán lenyomták.
A hirdetőket megnézve is totális fideszes fölény volt, mindenki növelte a költéseit, a Mediaworks több mint 93, a Fidesz 76, a Megafon 72 milliót hirdetett el egyetlen hét alatt. Érdekesség, hogy a TV2 többért hirdetett, mint a Jobbik.
A Megafon a múltkor átlépte az 1 milliárd forintot, mostanra 1,1 milliárdig jutott. Csak a Fidesz 885 millióért hirdetett, de a Mediaworks is 409 milliónál jár.
Összességében jóval többet költött a kormányoldal, mint mindenki más, már elérte a 4,4 milliárd forintot, de az ellenzék is elköltött 3 év alatt 2,5 milliárdot.
Az elmúlt héten a kormányoldal 472 millióval és az ellenzék 247 millióval szintén új rekordot döntött, közel 300 milliót költött, de a Gattyán-féle Megoldás Mozgalom és a Mi Hazánk is nagyon pörgött. (Bár a Mi Hazánkot letiltotta a Facebook, viszont voltak más oldalai is, például Dúró Dóráé.)
A kampányköltések adatai egy helyen a 444 választási mellékletében.
Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.
A Google Political Ads adatbázis adatainak feldolgozásában közreműködött Fernezelyi Simon. (Címlapkép: Tbg)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.