Nincs is szüksége reklámbevételekre a közmédiának, mégis milliárdokat költ a beszerzésükre

Média
2022 június 10., 16:33

Annyi pénze van a közmédiának, hogy igazából reklámbevételek nélkül is nyereségesen tudna működni, derül ki a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapnak (MTVA) 2021-es eredménykimutatásából. A reklámmentesség előnye lehetne, hogy a köztévé csatornái végre kiszállhatnának az öldöklő nézettségi versenyből, vagyis nem kellene csak azért drágán népszerű és milliók által nézett műsorokat gyártaniuk, hogy a reklámidőt príma áron lehessen értékesíteni.

A közmédiánál - ellentétben a kereskedelmi tévékkel és rádiókkal - alapvetően nem döntő szempont a nyereségesség, ennek ellenére már 2020-ban sem tudták elkölteni a költségvetésből kapott támogatást, így 20,5 milliárd forint profittal zártak, és tavaly újra milliárdok maradtak a tárban. Már szeptember végén is 8,1 milliárd forint többletnél tartottak, az év végére pedig összesen 8,2 milliárd forint adózott eredmény jött össze. Pedig szép nagy stábot mozgatnak: 2158 embert foglalkoztattak az év végén, a bérekre pedig közel 20 milliárd forint ment el az év során.

Olvasd tovább 4 forintért!

Az első 1000 új előfizető most szinte ingyen kipróbálhatja, milyen a Kör tagjának lenni.

Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.