Nincs is szüksége reklámbevételekre a közmédiának, mégis milliárdokat költ a beszerzésükre

Lezárt tartalom a Kör tagjainak
június 10., péntek 14:33
7

Annyi pénze van a közmédiának, hogy igazából reklámbevételek nélkül is nyereségesen tudna működni, derül ki a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alapnak (MTVA) 2021-es eredménykimutatásából. A reklámmentesség előnye lehetne, hogy a köztévé csatornái végre kiszállhatnának az öldöklő nézettségi versenyből, vagyis nem kellene csak azért drágán népszerű és milliók által nézett műsorokat gyártaniuk, hogy a reklámidőt príma áron lehessen értékesíteni.

A közmédiánál - ellentétben a kereskedelmi tévékkel és rádiókkal - alapvetően nem döntő szempont a nyereségesség, ennek ellenére már 2020-ban sem tudták elkölteni a költségvetésből kapott támogatást, így 20,5 milliárd forint profittal zártak, és tavaly újra milliárdok maradtak a tárban. Már szeptember végén is 8,1 milliárd forint többletnél tartottak, az év végére pedig összesen 8,2 milliárd forint adózott eredmény jött össze. Pedig szép nagy stábot mozgatnak: 2158 embert foglalkoztattak az év végén, a bérekre pedig közel 20 milliárd forint ment el az év során.

Lépj be a Körbe, és olvass tovább!

Légy része a közösségünknek, segítsd az újság működését!

Már tagja vagy a körnek? Lépj be!

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt