Jöhetnek a tartalmak és a reklámok a mobilunk lezárt képernyőjére

TECH
2022 július 06., 11:06

Újabb fronton indulhat hamarosan támadás a figyelmünkért, és a telefonunk zárolt képernyője lehet a közeljővő egyik slágere: a Verge beszámolója szerint jelenleg ezek a lezárt képernyők jelentik a legmenőbb "ingatlant", azaz belakható felületet a techvilágban.

Nemrég az Apple jelentette be szokásos éves termékbemutató showján, hogy az iOS 16-ban nagyobb hangsúly jut majd a lezárt képernyőkre, és felhasználók alakíthatják majd, hogy hogyan nézzen ki. Igaz, az Apple bejelentése gyakorlatilag a hátterek meg betűtípusok megválasztását jelenti, de közben vannak cégek, melyek még több lehetőséget látnak az eddig alulhasznált felületben.

A Glance nevű techvállalat például kifejezetten a lezárt képernyőkre gyárt tartalmakat, egyelőre elsősorban Ázsiában, de jelenleg tárgyalnak több amerikai szolgáltatóval, hogy hamarosan elérhetővé váljanak az ottani androidos telefonokon is. A lezárt telefonokon keresztül már eddig is zajlott harc a figyelmünk megmaradt morzsáiért a különféle értésítéseken keresztül, de a Glance ennél továbbmegy, és konkrét tartalmakat rak a lezárt képernyőre.

A Verge összefoglalója szerint a vállalat alkalmazása többek között hírvideókat, kvízeket, játékokat és fotókat mutat minden egyes alkalommal, amikor a képernyő bekapcsol, még a billentyűzár feloldása előtt, azaz még mielőtt hozzáférne a felhasználó az eszközhöz. A Glance elmondása szerint a felhasználóik átlagosan napi 65 ilyen kártyát néznek meg, amire persze hirdetések is felférnek.

A Glance-t egy indiai techvállalat, az InMobi Group gyártja, és elmondásuk szerint az alkalmazás 400 millió ázsiai telefonon van már telepítve. Többek között a Google és Peter Thiel is fektetett már be a fejlesztésbe.

Az Apple egyébként egyenesen azzal érvelt, hogy azáltal, ha a lezárt képernyőn is érdemi információkhoz juthatunk, az oda vezethet, hogy kevesebbet használjuk a telefonunkat, hiszen már első pillantásra megkapjuk a szükséges információkat, ezért nem kell feloldani azt.

Ugyanakkor azért nem teljesen biztos, hogy a legtöbb felhasználó valóban így fog eljárni, és felmerül annak az esélye is, hogy valójában csak annyi történik, hogy egy eddig kevésbé piacosított területet szállhatnak meg hamarosan a hirdetések.

A Verge megjegyzi azt is, hogy ezek az alkalmazások kikapcsolhatóak ugyan, de lehet tudni, hogy a legtöbb felhasználó nem szokott ilyesmivel bíbelődni, az alapértelmezett beállítás pedig a legtöbb program esetében a sok értesítés.

A Glance idén nyáron már virtuális fesztivált is szervezett, mely során koncertekat és interjúkat közvetítettek, kizárólag a lezárt képernyőkön keresztül, közben pedig rengeteg élő vásárlási lehetőséget is megmutattak, a vállalat szerint 70 millió felhasználót elérve.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.