A BMW most sok országban az értékesített autókban előfizetést kínál az ülésfűtésre – hívta fel a figyelmet a Verge a példán keresztül arra, hogy a cég egyike az autóipar azon vállalatainak, amik mikrotranzakciókat alkalmaz a csúcskategóriás autófunkciókhoz.
Azt írják, a havi előfizetés a BMW elülső üléseinek fűtésére kb. 18 dollárba kerül, és lehetőség van 180 dollárért egy évre vagy 300 dollárért 3 évre bérelni, vagy akár 415 dollárért a „korlátlan” hozzáférésért.
Nem világos, hogy a BMW pontosan mikor kezdte el előfizetésként kínálni ezt a funkciót, illetve hogy hol, de a héten több üzlet kínálta a konstrukciót Dél-Koreában.
A BMW 2020 óta előfizetéssel kínál egyre több funkciót, és a fűthető ülések már elérhetők a BMW digitális üzleteiben, többek között az Egyesült Királyságban, Németországban, Új-Zélandon és Dél-Afrikában. De az USA-ban ez még nem lehetséges.
Miután a BMW 2020-ban bejelentette, hogy az autói operációs rendszere lehetővé teszi a mikrotranzakciókat olyan funkciókkal, mint az automatikus távolsági fényszórók és az adaptív sebességtartó automatika, az ügyfelek mohónak és kizsákmányolónak minősítették a lépést. Azóta nem verik nagydobra a hasonló újításokat.
Az autógyártók mindig is több pénzt kértek a vásárlóktól a csúcskategóriás szolgáltatásokért, de a dinamika egészen más, amikor a szoftver, nem pedig a hardver a korlátozó tényező. A fűtött ülések esetében például a BMW-tulajdonosok már rendelkeznek minden szükséges alkatrésszel, de a BMW egyszerűen elhelyezett egy szoftverblokkot, aminek az eltávolításáért a vásárlóknak fizetniük kell. Egyes szoftverfunkciók esetében, amik folyamatos kiadásokhoz vezethetnek az autógyártó felé (például az automatikus közlekedési kamerák figyelmeztetései), észszerűbbnek tűnik az előfizetés felszámítása. De ez nem probléma a fűtött üléseknél.
Egyéb funkciók, amiket a BMW előfizetések mögé zárol a cég brit digitális boltja szerint:
Utóbbi esetben a BMW megjegyzi, hogy „az ehhez a funkcióhoz szükséges hardvert már a gyártás során telepítették a járművébe, extra költség nélkül”. (Verge)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.