Michael O'Leary, a fapados légitársaság vezére bejelentette, hogy az egyre emelkedő üzemanyagárak miatt a Ryanair nem indít többé az eddig megszokott alacsony áron járatokat, úgy fogalmazott, hogy lejárt a 10 eurós jegyek korszaka. A BBC Radio 4 Today című műsorában azt mondta, átlagos jegyáraik a tavalyi 40 euróról pedig nagyjából 50 euróra emelkednek majd a következő öt évben.
Ennek ellenére szerinte az emberek továbbra is gyakran fognak repülni, és őket fogják választani, mert bár magasabb áron dolgoznak majd, továbbra is ők lesznek az olcsóbb lehetőség.
A kereskedelmi repülőjáratok a globális szén-dioxid-kibocsátás mintegy 2,4 százalékáért felelősek. O'Leary viszont azzal érvelt, hogy a közúti közlekedés és a hajózás szerinte összességében nagyobb mértékben járul hozzá a szén-dioxid-kibocsátáshoz, illetve hogy a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentésére való összpontosítás szerinte egyszerűen „helytelen”. Ehhez hozzátette, hogy a Ryanair üzemanyag-takarékosabb repülőgépek vásárlását tervezi.
Arról is beszélt, hogy a Ryanair a többi légitársasággal szemben jobban kezelte a járvány miatt kialakult helyzetet, amikor már tavaly, az omikron variáns terjedése alatt úgy döntött, hogy megkezdi a légiutas-kísérők és pilóták felvételét, illetve képzését. Emiatt 2022 első felében a Ryanair csak a járatok 0,3 százalékát törölte, míg a British Airways 3,5 százalékot, az Easyjet pedig 2,8 százalékot. (BBC)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.