A 9 eurós bérlet másfél millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg Németországban

külföld
augusztus 31., 10:36
comments 5

A több mint 5 millió darab 9 eurós bérlet egyötödét olyanok vették meg, akik előtte alig használták a közösségi közlekedést, írja a Guardian. Németország még májusban vezette be - az energiaválságot enyhítendő - az ország bármely közösségi közlekedési eszközére feljogosító 9 eurós havibérletet. A kedvezmény szerdán járt le, több intézmény is követte az új kormány egyik legsikeresebb intézkedésének hatásait.

photo_camera Fotó: AGRON BEQIRI/NurPhoto via AFP

A Német Közlekedési Vállalkozások Szövetségének kutatása szerint a több mint másfél millió tonna szén-dioxid-kibocsátás megspórolása mögött az állt, hogy sokan váltottak autóról tömegközlekedésre. A megtakarított kibocsátás számításaik szerint nagyjából háromszázötvenezer otthon energiaellátáshoz mérhető, és hasonló eredményekkel járhatna az is, ha Németország sebességkorlátozást vezetne be autópályáin.

Felmérések szerint az emberek 37 százaléka munkahelyre jutásra, 50 százaléka mindennapi utazásra (orvoshoz, boltba jutás), 40 százaléka ismerősök és rokonok meglátogatására, 33 százalékuk pedig kirándulásra is használta a bérletet.

Bár a 9 eurós kedvezmény nemsokára lejár, a német kormány harmadik segélycsomagját fogja bevezetni, amelyben ezúttal 49 eurós bérlettel terveznek.

Kritikák

Több kritika is érte a 9 eurós bérleteket. Többen túlzsúfolt vonatokról számoltak be, így a biciklik szállítása lehetetlenné vált. Az olcsó bérletek miatt egyesek szerint nem marad pénz a közösségi közlekedés fejlesztésére se, pedig a külsőbb, szegényebb területeken messze nem elég fejlett az infrastruktúra - éppen ezért a kedvezményes bérleteket sokszor pont a legszegényebbek nem tudták kihasználni.

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt