Durván drágulnak az autópálya-matricák, a személyautósok szívják meg a legjobban

gazdaság
2022 október 07., 08:15

Összeségében 29 százalékkal drágulnak az autópálya-matricák, és hiába állította korábban azt Gulyás Gergely, hogy azok a matricák drágulnak kevésbé, amit sokan használnak, pont az ellenkezője történik, tudta meg az mfor.hu a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közérdekű adatigényléséből.

A messze legtöbbet használt 10 napos autópálya-matrica személyautók esetében 40 százalékkal drágul, a szintén sokat vásárolt havi 71 (!) százalékkal drágul, míg a megyei és az éves matricák mindössze 5 százalékkal.Motor esetében a 10 napos növekszik a leginkább, 72 százalékkal, a havi 63 százalékkal, a megyei és az éves pedig 5-5 százalékkal. A D2-es matricák, vagyis a nagy személyautók és a kisteherautók esetében, a 10 napos csak 5 százalékkal növekszik, a havi 21-gyel, az éves 49-cel, a megyei pedig 5-tel. A buszok esetében mindegyik kategóriában 5 százalékkal növekszik csak a matrica díja.

Az is kiderül az adatigénylésből, hogy mely matricák voltak eddig a legtöbbet vásároltak, eszerint: az év első nyolc hónapjában értékesített 11,3 millió matricából 6,4 millió darab volt heti (56,7 százalék), míg csaknem 2 millió darab szólt egy hónapra (17,5 százalék). A megyei matricákból 2,3 millió darab fogyott (20,6 százalék). Az eladott éves matricák száma kevesebb pedig mint 580 ezer, ez az összes matrica 5,1 százaléka.

Az is kiderül, hogy a 11,3 millió matricából kis híján 10 milliót (88,3 százalék) a D1 díjkategóriára, azaz személyautókra vásárolták meg, ők pedig a legtöbbet a 10 napos matricát vették (az összes matrica 50,6 százalékát), ezért kijelenthető, hogy Gulyás ígéretével ellentétben a személyautósok járnak a legrosszabbul.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.