Iszapban rendezett divatbemutató. Ukrán háborús divatbemutató. Gyárilag lestrapált 1500 dolláros sneaker. 1800 dolláros szemeteszsák. 1500 dolláros bőr csipszeszacskó. Csak néhány a 2022-es év haknijai és gegjei közül, amelyekkel a több mint 100 éves spanyol Balenciaga divatház a luxus és a profán, a csillogás és a kosz közötti kontraszt marketingcélú birizgálásával igyekszik verni a habot.
Mostanáig mindez legfeljebb az haute couture rajongóit és az extremitásain röhögőket izgatta. Pár hete indult reklámkampányukban azonban olyasmivel próbálták magukra vonni a figyelmet, amihez még egy profin megtervezett társadalmi célú kampány is csak nagyon óvatosan nyúl.
A kampány visszaütött, és a Balenciaga most fülét-farkát behúzva próbálja csökkenteni a kárt.A divatház az új lakberendezési webshopját tolta volna meg karácsony előtt egy november 16-án indult kampánnyal. Az „elérhető árúnak” nevezett online bolt árcédulái húzósak, bár nyilván nem én vagyok a célközönség: az egyik lányom uzsonnásdoboza például nemrég pont szétrepedt, de a Balenciaga 650 eurós (265 ezer forintos) ajánlata nem hozott lázba.
De a gond nem is az árral volt, hanem azzal, hogy a kampányban gyerekeket szerepeltettek,
a kezükbe pedig BDSM-kellékekre emlékeztető, szöges hámokkal és szíjakkal felszerszámozott, tépett bundájú plüssmaci-táskákat adtak.
Támogasd a munkánkat, csatlakozz a Körhöz, hogy elérd az exkluzív tartalmainkat!
Már előfizetőnk vagy? Jelentkezz be!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.