76 millió eurót, átszámítva 31 milliárd forintot költött a Miniszterelnöki Hivatal reklámokra az elmúlt évben, írja a CANnual Report alapján a Média1. Ez az összeg 2019-ben 65 millió euró, míg 2018-ban csak 27 millió euró volt. Utána a szintén állami Szerencsejáték Zrt. és Magyar Turisztikai Ügynökség következik a sorban.
A magyar reklámpiac 844 milliós eurós bevételt ért el, ami 9 százalékos növekedést jelent a 2021-hez képest, köszönhetően az állami reklámköltéseknek, ami összhangban van a többi közép-kelet-európai országéval. A növekedés jelentős részét azonban elviszi az infláció. A régióban ennél is nagyobb, 14 százalékos bővülés volt.
A hazai reklámpiacon az online szegmens fejlődik a legjobban, azonban az innen befolyó bevételek elsősorban a globális szereplőket gazdagítják, nem a magyar médiaszereplőket. A múlt évben a hazai online hirdetésekre költött forintok több mint a harmada landolt a Google-nél, a Facebooknál és más nemzetközi vállalatoknál
2021 a televízió évének is számított Magyarországon. 2020-hoz képest 15 százalékos növekedést könyvelhettek el a csatornák és több mint 209 millió eurós hirdetési forgalmat generáltak. Viszont sem a rádió, sem a nyomtatott sajtó nincs hozzá hasonló helyzetben: előbbi bebetonozta gyengébb pozícióját, utóbbi pedig folytatja az évek óta tartó lassú, de folyamatos visszaesését. (Média1)
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.