Az év eleji 60-ból mára csak 14 autómárka maradt Oroszországban

közlekedés
2022 december 09., 12:10

Miközben 2022 elején még 60 autómárka működött az orosz piacon, az év végére ebből már csak 14 maradt. Az Orosz Autókereskedők Szövetségének levele szerint ebből három hazai (Lada, GAZ, UAZ), a többi pedig kínai (Chery, Geely, Haval, Jac, Faw, Dongfeng, Changan, Exeed, Gac, Foton, Omoda).

photo_camera Fotó: YURI KADOBNOV/AFP

Ukrajna februári lerohanása miatt szinte az összes európai, amerikai és koreai márka felfüggesztette az autószállításokat Oroszországba. Emiatt az orosz kereskedelmi minisztériumnak a következő márkákat kellett felvennie a párhuzamos importok, azaz feketén beszerzett áruk listájára: Volkswagen, Skoda, Toyota, Lexus, Nissan, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Lamborghini, Infiniti, Rolls-Royce, Jaguar, Land Rover, Ford, General Motors, Bugatti, Bentley, Jeep, Chrysler, Cadillac, Chevrolet, Dodge, Ferrari, Aston Martin.

Oroszországban májusban hagyták jóvá a párhuzamos importról szóló rendeletet, hogy ezzel is csökkentsenek az áruhiányon. Ahogy arról a G7 is írt: a nyugati autókat Dubajban, Indiában, Kínában vagy dél-amerikai országokban rendelik, majd Örményországon vagy az iráni Anzalin keresztül szállítják Oroszországba. Mindez körülbelül 20 százalékos áremelkedéssel jár. (via RIA)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.