A Tech Transparency Project kutatása szerint az Egyesült Államok bizonyos városaiban az alacsony jövedelmű nők nagyobb valószínűséggel kerülnek az abortuszellenes krízisközpontokat népszerűsítő Google-hirdetések célpontjába, mint a jobb keresetű nők.
A kutatás azokra a korábbi kutatásokra épült, amelyek arra vonatkoznak, hogy a Google hogyan irányítja az abortuszszolgáltatást kereső felhasználókat az abortuszellenes krízisközpontokba. A mostani kutatás három városra korlátozódott: Atlantára, Miamira és Phoenixre, és vizsgáltak benne alacsony jövedelmű nőket, közepesen magas és magas jövedelmű nőket. A kutatás azokra a keresésekre szűrt, hogy ha valaki beírta a keresőbe például azt, hogy „abortuszklinika a közelemben”.
Phoenixben az alacsony jövedelmű nők 56 százalékát az abortuszellenes krízisközpontokba vitték a hirdetések, míg a közepes jövedelműeknek csak 41 százalékát, a magas jövedelműeknek pedig mindössze csak a 7 százalékát. Atlantában ugyanez az arány úgy oszlik meg, hogy 42-18-29.
Arizonában és Floridában a terhesség 15. hetétől tiltott az abortusz, Georgia államban viszont már a hatodik héttől. A kutatók szerint ez a hirdetési gyakorlat azért is lehet veszélyes, mert a nők emiatt később találhatják meg azokat a klinikákat, ahol biztonságos abortuszon eshetnek át. Ráadásul az alacsony jövedelemből élő nők kevésbé engedhetik meg magukat, hogy elutazzanak egy másik államba, hogy megszakíthassák a terhességet.
Érdekes adat, hogy Phoenixszel és Atlantával szemben a hirdetések épp a magas jövedelmű nőket célozzák Miamiban, ami a kutatók szerint azzal lehet összefüggésben, hogy az abortuszellenes hirdetések az abortusszal szigorúbb államokban célozzák inkább az alacsony jövedelmű nőket. (Guardian)