A pedagógusok többsége elégedetlen a minősítési rendszerrel, derült ki a Pedagógusok Szakszervezete és a Forrás Társadalomkutató Intézet közös felméréséből. Az online kutatást 4110-en töltötték ki február 26. és március 16. között, így a készítők szerint az reprezentatívnak számít.
A felmérés eredménye szerint a jelenlegi minősítési, tanfelügyeleti és értékelési rendszert "rendkívüli módon elutasítják" a pedagógusok,
mondta PSZ alelnöke. Totyik Tamás emlékeztetett: az Oktatási Hivatal adatai szerint több mint 12 ezer pedagógus "nem óhajtott" pedagógus I-ből pedagógus II fokozatba lépni. A minősítéshez szükséges portfólió elkészítése 80-100 órát vesz igénybe, a fizetésben viszont nettó 10-12 ezer forint többletet jelent, vagyis a befektetett munka és az ellentételezés nincs arányban - mondta. A bérpótlékokról szóló kérdésre érkezett válaszok szerint a tanárok
a büntető-jutalmazó értékelés helyett az objektíven megítélhetően elvégzett munkájukat szeretnék elismertetni.
A többség szerint azokat a szempontokat kell figyelembe venni, amelyek a pedagógus szakmai kompetenciáján múlnak és objektíven megítélhetők. A pedagógusok nem támogatják, hogy az értékelésben számítson például az öltözködésük, a közösségi médiában megosztott tartalom vagy a dákjaik igazolatlan hiányzásainak száma.
(MTI)